Maske vodilnih oseb političnega in gospodarskega prizorišča so le simbol, odsev igralcev, interpretacije tistega, kar se skriva za njimi, pa prepušča obiskovalcem. Foto: MMC RTV SLO
Maske vodilnih oseb političnega in gospodarskega prizorišča so le simbol, odsev igralcev, interpretacije tistega, kar se skriva za njimi, pa prepušča obiskovalcem. Foto: MMC RTV SLO
Primož Pugelj: Hollywood
Kipar se poigrava tudi s kontrastom med lahkotnostjo, s katero delujejo maske navzven, in težo materiala, iz katerega so izdelane. Posamezna betonska maska tehta približno 150 kilogramov. Foto: MMC RTV SLO

Čeprav delujejo črno-bele maske, na katerih prepoznamo poteze Boruta Pahorja, Ivana Zidarja, Bineta Kordeža, Igorja Bavčarja, Hilde Tovšak, Mirka Krašovca, Gordane Živčec Kalan, Boška Šrota in Janeza Janše, lahkotno, so skulpture precej težke. Izdelane so namreč iz betona, ena pa tehta približno 150 kilogramov.
Med aktualnimi slovenskimi politiki in gospodarstveniki, ki stojijo na travniku pred Arhivom RS, je predsednik vlade Borut Pahor postavljen na skrajno levo stran instalacije, prvak opozicije Janez Janša pa na skrajno desno stran. Po Pugljevih besedah so to obrazi, ki jih dnevno srečujemo na televiziji in v drugih medijih ter so nekako med zemljo in nebom.
Kdo so igralci, ki se skrivajo za maskami?
Hollywood ponuja kiparju veliko gradiva za ideje, hkrati pa je institucija, ki "producira igralce". Obenem dopušča ime razstave veliko drugih interpretacij in asociacij, od katerih je po avtorjevem mnenju najverjetnejša tista o slovenskem Hollywoodu. Umetnik je le medij, ki je postavil maske kot simbol igralcev, interpretacijo pa prepušča obiskovalcem. Ker razstava ponuja družbenopolitično kritiko, pričakuje, da se bo kdo tudi odzval, upa pa, da ne "s paradižniki".
Generacija kiparjev, ki se je znašla pred novimi vprašanji
Primož Pugelj je leta 1998 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost, štiri leta pozneje pa zaključil še magistrski študij iz kiparstva. Leta 2009 je za svoje delo John Donne prejel županovo nagrado. Sodi med tranzicijsko generacijo kiparjev, ki se je morala spoprijeti z novo realnostjo ekonomske situacije ter prevrednotiti nekatere zakoreninjene poglede na kiparstvo, umetnost in njeno družbeno vlogo.
Na travniku pred Gruberjevo palačo pripravlja Zavod za kiparstvo razstave od leta 1998, ko so predstavili postavitev Epoptes kiparja Jiržija Bezlaja, čigar zadnja razstava debelušk je trenutno na ogled v zavodu.