Detajli, kot so drobna groteskna hibridna bitja, ki obdajajo svetniško figuro in soustvarjajo značilno boschevsko atmosfero mistične fantazme, so zadostovali, da so sliko ves čas postavljali v Boschevo delavnico, ker pa je nerodna restavracija preveč zamazala poteze, da bi v njih prepoznali umetnikovo mojstrstvo, je obveljala atribucija enemu izmed njegovih učencev.
V sklopu zadnjih raziskav, ki jih opravljajo ob pripravi na slavje 500-letnice slikarjeve smrti, je infrardeča reflektografija pokazala karakteristično podrisbo, rabo debelega čopiča in druge specifike, ki ustrezajo Boschevim najboljšim delom. Sliko, ki jo hranijo v Umetniškem muzeju Nelson-Atkins, datirajo po novih odkritjih v obdobje od 1500 do 1510, poroča Art Nespaper. Tabelna slika (njene dimenzije so 39 krat 25 centimetrov) je bila prvotno najverjetneje del večje kompozicije Skušnjav sv. Antona, morda krilo izgubljenega triptiha.
Delo potuje na Nizozemsko
Sliko, ki je v muzej prišla leta 1935, so dolgo hranili v depoju, zdaj pa jo odpošiljajo v umetnikov rojstni kraj Den Bosch, kjer pripravljajo veliko razstavo Boschevih del. Odpirajo jo v tamkajšnjem muzeju Noordbrabants in jo napovedujejo kot največjo razstavo njegovih del do zdaj.
Leto, v katerem Boscheva čudesa preplavijo njegov rojstni kraj
Čeprav je slikar ravno tam naslikal vsa svoja dela - do danes se jih je ohranilo približno 45 -, v kraju, kjer se je rodil, ustvarjal in umrl, ne hranijo niti enega. Vsa so razpršena po 18 zbirkah desetih držav, od koder so si kustosi muzeja izposodili 20 slik in 19 risb. Pod naslovom Hieronymus Bosch: Vizije genija jih bodo razstavljali med 13. februarjem in 8. majem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje