Naslov okrogle mize Was ist kunst? je povzet po seriji Todosijevićevih performansov, o katerih bodo razpravljali Marina Gržinić, Ana Peraica (Split), Dejan Sretenović (Beograd), Walter Seidl (Dunaj) in člani slikarske skupine IRWIN (Dušan Mandič, Miran Mohar in Borut Vogelnik). Po odprtju razstave si bodo obiskovalci lahko ogledali predvajanje filma o "konceptualni umetnosti" v nekdanji Jugoslaviji, v katerem s strokovnimi prispevki sodelujejo umetniki, kritiki in kustosi iz Beograda, Zagreba, Ljubljane in Novega Sada.
Odgovor na to vprašanje bodo udeleženci okrogle mize povezali predvsem z nekim pomembnim ovinkom, ki ga konstituira premišljevanje o tem, kaj sooblikuje teren sodobne umetnosti danes, kolikšen je pomen spomina in arhivov v njem, in navsezadnje, kakšen je pomen velikih zbirk sodobne umetnosti danes za vzpostavitev, uveljavljanje in ohranjanje živega spomina. Pri tem ne smemo prezreti, da je paradigma zgodovina umetnosti tudi v povezavi z denarjem in z razstavno politiko velikih institucij sodobne umetnosti. Okrogla miza je priložnost za srečanje s stalnimi sodelavci in znanimi umetniki ter novimi obrazi na področju kritike, teorije in kuratorskega dela ter za preverjanje različnih pogledov na to problematiko.
Pregledna razstava Raše Todosijevića
S predstavitvijo pregledne razstave beograjskega umetnika Raše Todosijevića, katere kustos je Dejan Sretenović, ki je hkrati glavni kustos Muzeja suvremene umetnosti v Beogradu, Galerija sodobne umetnosti v Celju nadaljuje projekt predstavitve najpomembnejših umetnostnozgodovinskih projektov naše bližnje preteklosti. Pri tem skuša osvetliti povezavo teh projektov s slovensko sodobno umetniško sceno in z institucijo umetnosti nasploh.
Raša Todosijević velja za enega od pionirjev sodobne srbske in nekdanje jugoslovanske umetnosti in je s svojim vprašanjem/performansom Was ist Kunst? Kaj je umetnost globoko zarezal v svetovno konceptualno in body art snovanje ter produktivno zaznamoval radikalno retroavantgardno premišljevanje o tem, kaj je umetnost in kako je danes mogoče zastaviti radikalno umetniško gesto na področju kulture in družbenega.
Galerija sodobne umetnosti v Celju nadaljuje svojo razstavno politiko, ki jo opredeljuje tudi serija razstav. Te soblikujejo živ in dejaven umetniškozgodovinski spomin, ki se zato odslikava v sedanjost in vodi v prihodnost.
Umetniškozgodovinski spomin je spomin o procesih v sodobni svetovni umetnosti in kulturi in hkrati rekonstrukcija dogajanj znotraj lokalnega prostora, ki obsega tudi umetniški in kulturni prostor nekdanje Vzhodne Evrope in nekdanje Jugoslavije.
Galerija sodobne umetnosti v Celju je tako v koprodukciji z Galerijo Škuc v Ljubljani leta 2000 sodelovala pri realizaciji projekta Rekonstruirana fikcija. Projekt, katerega kuratorica je bila dr. Marina Gržinić in je vseboval razstavo, simpozij in izdajo knjige, je predstavil radikalno konceptualno snovanje beograjskega avtorja Gorana Đorđevića v 80. letih (in njegovo povezavo s slovensko altersceno in sodobno slovensko umetnostjo) in razstavo - koncept Salon de Fleurus (New York) ter povezavo obeh s pomembnim delom kolektiva NSK–Neue Slowenische Kunst (Laibach, IRWIN, Novi kolektivizem). Galerija sodobne umetnosti v Celju je kot producent in s finančno pomočjo Ministrstva za kulturo RS-a povabljeno Rekonstruirano fikcijo uspešno predstavila tudi na sydneyjskem bienalu 2002.
Program:
11. 9. od 16.30 do 19.00
Okrogla miza
Kaj je umetnost? »Was ist Kunst?« O rekonstrukciji zgodovinskega spomina, arhiviranju in kolekcijah sodobne umetnosti
ob 20.00
odprtje razstave "Hvala Raši Todosijeviću"
pregledna razstava
ob 21.00
predvajanje filma o "konceptualni umetnosti" v nekdanji Jugoslaviji; v njem s strokovnimi prispevki sodelujejo umetniki, kritiki in kustosi iz Beograda, Zagreba, Ljubljane in Novega Sada.
Režija Dunje Blažević, produkcija TV Beograd, 1981
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje