Javnost je za to izvedela v sredo; predstavniki judovskih ustanov v Nemčiji so se odzvali z ogorčenjem. Pojavile so se tudi nove zahteve, da je treba preveriti vsa na Documenti 15 predstavljena dela in prekiniti razstavo.
Eden od obiskovalcev razstave je o antisemitskih podobah v muzeju Fridericianum obvestil Raziskovalni in informacijski center za antisemitizem Hessen (RIAS Hessen), ki je sum potrdil.
Gre za upodobitve v brošuri z naslovom Présence des Femmes, ki je izšla leta 1988 v Alžiriji. V njej so risbe sirskega umetnika Burhana Karkoutlyja, ki deloma prikazujejo antisemitske stereotipe in državo Palestino, opremljeno s klasifikacijami, ki zanikajo legitimnost države Izrael.
Vodstvo razstave: brošura omenja palestinsko-izraelski konflikt, ni pa antisemitska
Documenta 15 je v odzivu najnovejše antisemitske očitke zavrnila. Kot so pojasnili, so zgodovinsko arhivsko gradivo pred približno tremi tedni izločili z razstave, da bi ga podrobneje pregledali. Ob tem so med drugim ugotovili, da čeprav obstaja jasno sklicevanje na izraelsko-palestinski konflikt, ni nobenega prikazovanja Judov kot takih, samo delo pa je bilo glede na kazensko pravo označeno kot nepomembno ter vrnjeno na razstavo.
Z odkritjem teh risb se nadaljuje antisemitski škandal okoli letošnje Documente. Kmalu po odprtju – poleg beneškega bienala – najpomembnejše razstave sodobne umetnosti so sredi junija odkrili delo z antisemitskimi podobami, ki so ga nato odstranili.
Že mesece prej so se pojavili podobni očitki na račun indonezijskega kuratorskega kolektiva Ruangrupa. Zaradi afere je odstopila generalna direktorica Documente Sabine Schormann, za njenega naslednika je bil kot vršilec dolžnosti imenovan Alexander Farenholtz.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje