"Pilićeva umetnost je sodobna in hkrati, čeravno nenamerno, tudi družbeno angažirana. Okolje, dogodki v širšem prostoru, umetniku nudijo prostor za refleksijo, razmislek o problematiki sočasnega. Avtor se ne odmika od družbe, vanjo se skuša vživeti, jo opozarjati, zbujati, včasih šokirati, iritirati, tudi zabavati s svojsko ironijo in humorjem. S tematikami presega zgolj formalne in estetske vidike. Teme posegajo v prostor, ki se dotika vsakdana in tako tudi vsakega posameznika," je o avtorju razstave, ki bo v Galeriji Kresija na ogled do 15. aprila, zapisala umetnostna zgodovinarka Saša Bučan.
Ne gre mu za individualnost, za ponotranjene vsebine, ne zapira se sam vase, v ospredje postavlja kolektivna vprašanja in ob videnem vsakemu ponudi možnost individualne razlage, razmisleka, s tem pa podaja tudi možnost kritičnega mišljenja – in prav zaradi slednjega je njegova umetnost tudi povabilo k strpnosti. Vsakemu dopušča individualen pogovor z umetniškim delom, možnost lastnega izpraševanja in svobodnega odgovora, še opaža Bučanova.
"Fizično in časovno izjemno naporen izziv"
Leta 2017 se je Pilić v Kamniku predstavil s ciklom lesorezov Od New Yorka do Dallasa.
Leta 2021 so ga povabili v Teksas v Austin, kjer je med 15. januarjem in 19. februarjem sodeloval na skupni razstavi petih izbranih in povabljenih umetnikov – treh Američanov, Avstralke in evropskega Slovenca. Izbral je štiri svoje najbolj uspele grafike in posebej za razstavo odtisnil cikel grafik na rolico toaletnega papirja.
V ljubljanski galeriji Kresija si lahko ogledate novo v seriji njegovih filozofskih razglabljanj, vizualno materializiranih v seriji grafik Oblika časa. In kot vedno si je umetnik zadal fizično in časovno izjemno naporen izziv, ki terja dneve potrpežljivega vrezovanja ter odtiskovanja.
Oliver razstavlja 48 grafik – lesorezov, za katere izhodišče predstavlja posnetek s telefona, narejen pred samo galerijo v času snovanja razstave in iskanja ideje zanjo. Tako spremljamo v času zamrznjen mimohod pešcev, kolesarjev in njihovih senc.
"Pri Piličevem projektu Oblika časa je na delu obrat, saj obiskovalci na stenah galerije opazujejo dogajanje na ulici pred galerijo, ki se je odvijalo v nekem drugem času, pa četudi prav tako (ali podobno), kot se odvija na ulici v trenutku, ko je gledalec v galeriji. Na neki način vstopimo v imaginarni čas, v katerem se lahko gibljemo naprej in nazaj. Pilićeva instalacija nas v časovni zanki vrača v preteklost ter nas hkrati sidra v sedanjosti," v spremni zloženki zapisala umetnostna zgodovinarka Vesna Teržan.
Umetnikova pot
Samostojni ustvarjalec na področju sodobne vizualne umetnosti Oliver Pilič (1978) je po končani Srednji šoli tiska in papirja sprva študiral na zagrebški likovni akademiji, nato se je vpisal na Akademijo za vizualno umetnost A. V. A. v Ljubljani in jo leta 2012 končal z diplomskim delom z naslovom God has not left the Throne.
Že naslednje leto je bil nominiran za nagrado skupine OHO. Leta 2019 je prejel častno nagrado na mednarodnem grafičnem dogodku v armenskem Erevanu. Za seboj ima več samostojnih in skupinskih razstav. Omenimo Začeti od začetka leta 2017 v Galeriji Pogled v Kamniku, Morfoze leta 2019 v Cankarjevem domu v Ljubljani in leta 2020 sodelovanje na skupinski razstavi v Galeriji Alkatraz v Ljubljani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje