Razpoke na barvni površini Tihožitja s kruhom in jajci (1865) je opazila Serena Urry, glavna konservatorka Umetnostnega muzeja v Cincinnatiju v ameriški zvezni državi Ohio. Rentgenski pregled slike je nato potrdil njene slutnje, da je tihožitje naslikano čez portret moške figure oziroma morda celo čez avtoportret tega modernega mojstra, piše Art Newspaper.
Sumljive razpoke in prisotnost belin
Razpoke na tako stari sliki seveda niso nobena posebnost, a so se na Cezannovem tihožitju pojavile na dveh specifičnih območjih, namesto da bi bile enakomerno porazdeljene po platnu. Ob tem pa je tam ponekod zaznati tudi drobne beline, ki izstopajo oziroma so v kontrastu z zamišljeno paleto tako imenovanega slikarjevega temnega obdobja. "Poskušala sem ugotoviti, kaj za vraga so (te beline) ... potem sem ga samo obrnila (90 stopinj). Bila sem čisto sama, a mislim, da sem izjavila 'vau' na glas," je dejala Serena Urry za CNN.
Kar leži pod enim od redkih Cezannovih datiranih tihožitij – nastalih, ko je bil umetnik sredi svojih dvajsetih in ustvarjal v realističnem slogu, preden je razvil svoj edinstven pristop k postimpresionistični figuraciji –, je portret verjetno eden njegovih najzgodnejših datiranih portretov. Na portretu je upodobljen moški model.
Nadaljnje podrobnosti, kot so barva njegovih oblačil in druge značilnosti, bo mogoče pridobiti z nadaljnjimi znanstvenimi analizami, vključno z rentgenskim fluorescenčnim kartiranjem in večspektralnim slikanjem. To bo rezultiralo v "publikaciji in morda razstavi, saj želimo razkriti čim več o tem pomembnem, dolgo skritem portretu", je dejal muzejski kustos Peter Jonathan Bell, pristojen za evropske slike, kiparstvo in risbe. Po njegovih besedah je Serena Urry izjemno zaslutila, da se še ena upodobitev skriva pod površino.
Tudi neposlikana platna niso poceni ...
Vnovična uporaba platen in slikanje čez prejšnje kompozicije sta običajna praksa slikarjev. Znanstvena analiza umetnin – še posebej sodobnih umetnikov – neredko razkrije prejšnje in tako rekoč opuščene stvaritve. Na začetku tega leta je denimo analiza z rentgenskimi žarki razkrila avtoportret Vincenta van Gogha, skrit na zadnji strani ene od njegovih upodobitev kmeta.
Prav tako tovrstna analiza razkrila trojico skic pod enim od prvih aktov Amedea Modiglianija. Pogled v plasti slik lahko na novo osvetli tudi metode dela umetnikov. Analiza slike Artemesie Gentileschi sv. Katarine Aleksandrijske v Galeriji Uffizi je leta 2019 pokazala, da je imela figura na prejšnji različici slike na glavi turban.
Cezannovo Tihožitje s kruhom in jajci je od leta 1955 v zbirki omenjenega muzeja v Cincinnatiju in bo znova na ogled javnosti 20. decembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje