Razstava z naslovom L'experience du paysage, ki bo na ogled do 25. septembra, je izbor fotografij, ki so bile posnete med letoma 1930 in 1990 v Evropi, Aziji in ZDA. Predstavljajo fotografovo konstrukcijo pokrajine, bodisi naravne ali pa urbane.
Cartier-Bresson z izborom 70 fotografij implicitno razkriva avtoportret umetnika v procesu preizpraševanja svojega odnosa do sveta. Vrhunec razstave je izbor umetnikovih risb iz zbirk fundacije.
V primerjavi z naravo v njeni "neobdelani obliki" je pojem krajine relativen glede na subjekt – opazovalca iz določenega zornega kota. Iz tega reda med sestavinami resničnosti je Cartier-Bresson našel poetiko in užitek. Pokrajine niso le okvirji, ki obdajajo predmet, temveč navidezno brezčasni vzorci, ki so v interakciji s človeškimi figurami. Za ta izbor fotografij se je odločil tik pred smrtjo leta 2004, čeprav je fotografijo opustil v korist risbe že od začetka 70. let prejšnjega stoletja. Izbrane fotografije pričajo o doživljanju pokrajine, ki je tako kot risanje blizu meditaciji, so o razstavi zapisali na spletni strani artdaily.com.
Oče fotografskega dokumentarizma
Cartier-Bresson se je rodil leta 1908 v Chanteloupu v francoskem departmaju Seine-et-Marne. Slikarstvo je začel študirati v ateljeju Andrea Lhoteja v Parizu, preden se je posvetil fotografiji. Leta 1931, po letu dni bivanja v Slonokoščeni obali, je kupil svojo prvo Leico.
Velja za očeta sodobne dokumentarne fotografije in enega od pionirjev tako imenovane ulične fotografije. Leta 1947 je skupaj z Robertom Capo, Davidom Seymourjem, Williamom Vandivertom in Georgeem Rodgerjem ustanovil fotografsko agencijo Magnum Photos.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje