Babnik, ki je podobna vprašanja o nastajanju fotografskega dela in nepisanih merilih kakovostne fotografije leta 2021 odpiral že v seriji Vaje v slogu, tokrat v projektnem prostoru DUM raziskovanje nadaljuje z razstavo Prostorska predvidljivost #1.
Po petkovem odprtju lahko še danes in jutri lahko ujamete novo delo uveljavljenega fotografa, v katerem odpira diskurz o dojemanju posredovane podobe in o kompleksnem odnosu med prostorom in (njegovo) podobo ter pomenom.
K temi, ki jo v svojem opusu pogosto odpira, Babnik tokrat pristopa zlasti s stališča fotografske kompozicije, ki je v snovalnem izhodišču namenjena temu, da pritegne in ugaja. Z minimalno intervencijo v prostor raziskuje transformativna orodja in nepisana merila, ki uokvirjajo in določajo potencialno fotografijo, beremo ob razstavi. Če smo torej pri Vajah v slogu gledali fotografske izseke urbanih prostorov, ki jih je fotograf pred nas postavljal v premišljenih kompozicijah, temelječih na vzpostavljenih pravilih in normativnih vzorcih, tokrat ostaja pri sugestiji. Prostora ne fotografira, ampak ga fizično uokviri tako, da označi kompozicijo, ki bi na fotografiji najboljše delovala. Na ta način pokaže na družbeno in kulturno pogojenost pogleda in vizualnih kodov.
Babnik, čigar profesionalno prakso v večini zaznamuje tudi dokumentiranje razstav in razstavnih prostorov, kar zahteva sledenje vnaprej predpisanim kompozicijskim pravilom ter normativom, ki določajo prepričljivo in učinkovito podobo, se nenehno sprašuje o teh mehanizmih, vzpostavljenih konvencijah, na podlagi katerih podobe vrednotimo kot dobre. Kot je ob razstavi zapisal kustos Miha Colner, s tem ponovno vzpostavlja diskurz o ontologiji fotografije in vizualne kulture ter se sprašuje o znanjih, izkušnjah, privzgojeni estetiki, simbolih in spominih, ki determinirajo posameznika in njegov ali njen način dojemanja podob. Ob tem se nenehno zaveda, da je tudi sam ob še tako zavedajočem se premisleku ujet v isto zanko priučenega kulturnega koda, ki globoko zaznamuje njegovo umetniško in poklicno delovanje.
Jaka Babnik (1979) je diplomiral iz sociologije in zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Deluje kot samostojni umetnik, fotograf, založnik in filmar. Uveljavil se je z odmevnimi razstavnimi in knjižnimi projekti, kot so We Are Dogs! (2009), Jebodrom (2014), Holy Land (2016-2017), Why So Serious? (2016–2017), Heroji mojega časa (2017), Top lokacija (2017), Pigmalion (2019), Time Levelling (2020), Fotografija je simbolična (2020), Vaje v slogu (2021), Moving Pictures (2024) in Bitno je šta vaše oči vide (2024). Od leta 2012 skupaj z Boštjanom Pavletičem vodi neodvisno založbo Rostfrei Publishing. Živi in deluje v Ljubljani.
Razstava je nastala v produkciji Zavoda Sektor in DUM Društva umetnikov, na ogled pa bo še danes in jutri od 17. do 20. ure.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje