V jubilejnem letu 2021 bo Josephu Beuysu razstave posvetilo kar 20 muzejev in drugih ustanov v nemški zvezni deželi Severno Porenje – Vestfalija, pa tudi nekateri muzeji v Berlinu, Stuttgartu, Darmstadtu in na Dunaju. Program v poklon umetniku naj bi se začel že konec marca in vsi sodelujoči pri pripravah upajo, da načrtovanih predstavitev ne bo prekrižala pandemija, navaja nemška tiskovna agencija DPA.
Beuys v dialogu z deli sodobnih umetnikov
Vodstvo Umetniške zbirke nemške zvezne dežele Severno Porenje – Vestfalija, kjer leži njegov rodni Krefeld, se mu želi v jubilejnem letu pokloniti z razstavo Vsak človek je umetnik. Kozmopolitske vaje z Josephom Beuysom v prostorih zbirke K20, odprtje katere načrtujejo za konec marca. Po besedah direktorice Susanne Gaensheimer se bodo osredotočili na umetnikove akcije in performativna dela, dokumentirane v obliki filmov in fotografij. Postavili jih bodo v dialog z deli mednarodnih sodobnih umetnikov, tudi iz vzhodnih držav.
24 žensk in moških za 24-urno odprtje
Kot umetniški podvig pa je načrtovano tudi samo odprtje Beuysovega leta. Na začetku marca bo tako 24 žensk in moških v prostorih umetniške zbirke 24 ur izvajalo glasbo Erika Satieja.
V sklopu Beuysovega leta bodo nekatere njegove ključne stvaritve prikazali v Bundeskunsthallu v Bonnu. V muzeju na gradu Moyland, kjer hranijo največjo zbirko njegovih zgodnjih del, se bodo osredotočili na šamanizem, v Muzeju Porurja v Essnu pa na družbenopolitično razsežnost njegovega dela. Beuys je bil namreč več kot le umetnik – bil je tudi družbeni kritik, okoljski aktivist, filantrop, profesor umetnosti in šaman.
Vizija življenja v prihodnosti
Joseph Beuys je tudi danes zelo aktualen, še posebej v povezavi z vprašanjem, ki si ga v koronakrizi pogosto zastavljamo – kako želimo živeti v prihodnosti, opominja umetnostna zgodovinarka Bettina Paust. Kot dodaja, je le treba prebrati njegov Poziv k alternativi iz leta 1978, v katerem opisuje svet v kriznih razmerah in predlaga nove modele dela, proizvodnje in finančnega sistema.
Aktualen pa je še zaradi nečesa – Beuys je namreč skušal umetnost umakniti s piedestala in jo približati ljudem, še dodaja umetnostna zgodovinarka. Menil je namreč, da ima vsak človek ustvarjalni potencial, ki ga mora odkriti in nato uporabiti v skupno dobro.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje