Kljub temu da sta njuni umetniški praksi v formalnem in tehničnem smislu izrazito individualni in nezmotljivo prepoznavni, se na mnogih ravneh vsebinsko stikata. Obe umetnici v svojih delih namreč tematizirata vsakdanje ujetosti v različne normative in kalupe, ki jih posamezniku nalaga družba, najsi bo to zunanji videz ali imperativ uspeha.
Dialoško razstavo z naslovom Kalupi vsakdana/Everyday Restraints odpirajo danes v lapidariju Galerije Božidar Jakac. Njuna raznolika dela povezuje tematska usmerjenost v obravnavo nekaterih univerzalnih vprašanj o vpetosti in ujetosti slehernika v kolesje družbenih kalupov, normativov, pravil in pričakovanj, so zapisali pri galeriji. Kustos razstave in besedila v katalogu je Miha Colner.
Izjemno specifična in raznolika dela
Dialoška razstava predstavlja dela dveh mladih umetnic, ki sta se v preteklih letih s svojima pronicljivima ustvarjalnima praksama uveljavili na domačem umetniškem prizorišču. V prostorih lapidarija so soočena njuna izjemno specifična in raznolika dela, ki jih povezuje tematska usmerjenost v obravnavo nekaterih univerzalnih vprašanj o vpetosti in ujetosti slehernika v kolesje družbenih kalupov, normativov, pravil in pričakovanj, ki neredko povzročajo dolgoročne posledice, piše v sporočilu za medije.
Lea Culetto predstavlja barvite, skoraj nasičene podobe in prostorske instalacije iz vsakodnevnih materialov, predvsem tekstila, s čimer naslavlja še vedno vseprisotne družbene anomalije, ki temeljijo na družbenem spolu in statusu. Po drugi strani dela Tajde Novšak, ki so vselej kiparska in prostorska, robustna in mračna, nakazujejo na ujetost v spone in konvencije, ki jih posamezniku nalagajo različni družbeni dogovori.
Lea Culetto (1995) je vizualna umetnica, ki se v svoji praksi posveča različnim medijem in tehnikam, kot so instalacija, fotografija, asemblaž, video in tekstilni izdelki. S svojimi deli pogosto izziva utečene predstave o telesu, lepotnih idealih, ženskosti in feminizmu. Deluje kot neodvisna ustvarjalka na področju vizualne umetnosti in oblikovanja tekstila.
Tajda Novšak (1994) je vizualna umetnica, ki se v svoji avtorski praksi osredotoča na spoje med umetnostjo in psihološkimi procesi človeka, s katerimi se lahko posameznik nezavedno poistoveti. Po formalni plati njena po večini objektna in/ali performativna dela povzemajo oblike fizičnih kletk, ki simbolizirajo ujetost posameznika v družbene norme.
Razstava bo na ogled do 31. oktobra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje