"Naša zadnja protiprašna mreža z ročno izvezenim stavkom, ki predstavlja slovenski prevod izjave 'As long as the hope we spread is stronger than the fear we face, I will be a feminist – Dokler bo upanje, ki ga širimo, močnejše od strahu, s katerim se soočamo, bom feminist_ka', je sporočilo upanja. Na žalost je bilo umetniško delo delno uničeno, ohranile so se zgolj besede 'upanje', 'strahu' in 'se soočamo'," je povedala umetnica Katharina Cibulka. Poudarila je, da tisti, ki poznajo projekt Solange in njihovo delo, vedo, kako sta optimizem in pozitivna energija v središču njihovega prizadevanja za solidarnost ter dialog v družbi, in sicer med vsemi spoli.
"Naš poglavitni cilj je postaviti enotnost pred delitve in omogočiti čim več ljudem, da se vključijo v javno razpravo. Ljudje, ki ne zmorejo najti besed za svoje neugodje, razočaranje in jezo, se zatečejo k nasilju – v tem primeru do umetniškega dela v javnem prostoru. Razočarani smo, da omenjenega stavka in njegove poetike nekateri očitno niso razumeli. Čeprav se umetniško delo lahko uniči, ni mogoče uničiti prepričanja o njegovi moči, da združuje in spodbuja ljudi. Tudi feminizem je vprašanje, ki zadeva celotno družbo, ne samo žensk," so njene besede povzeli v sporočilu za javnost.
Ob koncu je umetnica poudarila, da je sporočilo njihovega dela še toliko bolj aktualno v času, ko smo zaradi epidemije covida soočeni s strahom pred boleznijo, izgubo službe, uničevanjem narave in poskusi ohranitve upanja v lepšo prihodnost. "Verjamemo tudi, da bo naše upanje vedno močnejše od poskusov ustrahovanja," je sklenila.
Požgana feministična instalacija
Umetniško delo Katharine Cibulka, ene izmed umetnic, ki se trenutno predstavljajo na razstavi Ko gesta postane dogodek v Mestni galeriji Ljubljana, je bilo uničeno v noči s ponedeljka na torek.
Projekt Katharine Cibulka Solange, kar v nemščini pomeni "dokler", opozarja na širok spekter na spol vezanih družbenih neenakosti, izkazuje dvome o obstoječih strukturah moči in zahteva krepitev vloge žensk. Projekt vsebino črpa iz umetničine raziskave, ki temelji na pogovorih oz. diskurzih, ki so se začeli na različnih medijskih platformah. Odgovori na vprašanje, kako dolgo bomo ostale feministke, so bili združeni v stavke in z meter velikimi črkami iz rožnatega tila uvezeni na protiprašne mreže.
Težave in upanje
Dokaj kontroverzni slogani izpostavljajo težave, hkrati pa vsebujejo upanje na spremembe – in s tem postajajo konstruktivna provokacija, ki pa nikogar ne krivi in ne obsoja. Svoje instalacije iz vezenin, ki namignejo na tradicionalno žensko obrt, nadalje umešča na območja gradbišč. Na ta način mesta postavitve, kjer praviloma prevladujejo moški, postajajo stičišča, ki presegajo tradicionalno delitev vlog, so zapisali v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane.
Kustosinja razstave Alenka Gregorič pa je ob tem dodala, da so, čeprav jih je v Mestni galeriji Ljubljana dogodek pretresel in razžalostil, veseli številnih odzivov in besed podpore, ki so jih prejeli. Uničenje umetniškega dela vsekakor obsojajo in hkrati upajo, da bo dejanje v javnosti spodbudilo potrebno razpravo o enakopravnosti in solidarnosti, kar je bil navsezadnje tudi namen razstave, ki so jo zasnovali z galerijo Künstlerhaus na Dunaju v kontekstu Leta sosedskega dialoga Slovenija - Avstrija 2019/2020.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje