Kvadrienale prirejajo, kot pove že samo ime, vsaka štiri leta, in to že devet desetletij. Gre za eno najpomembnejših vitrin sodobnega ustvarjanja pri zahodnih sosedih.
Dolgo je viselo v zraku, ali letošnji kvadrienale sploh bo, toda po letih prizadevanj kuratorjev, Sarah Cosulich in Stefana Collicellija Cagola, je nazadnje odprt, kljub epidemiji.
"Gre za multidisciplinarno, medgeneracijsko razstavo. Veliko pozornosti sva namenila mladim in različnim raziskovalnim smerem. Gre za odnos med telesom in arhitekturo ter oblastjo, za odnos do poželenja, tudi erotičnega," pravi kuratorka Sarah Cosulich.
Na ogled so dela 43 umetnikov – tudi Cinzie Ruggeri, ki je s svojimi Škornji Italija feminizirala mačistično podobo svoje države, lani pa se je poslovila z miniaturno Zadnjo večerjo.
"Pomembno je, da se javnost zaveda možnosti, da se lahko vedno soočijo s sodobnimi govoricami, da se lahko postavijo pod vprašaj. Umetnina vam je lahko všeč ali ne, toda zavedati se morate, da je sedanjost tista, ki oblikuje umetnostno zgodovino," še pravi kuratorka.
Letošnji rimski kvadrienale nosi naslov Fuori – v prevodu: Ven. Gre za vabilo, da bi umetniki in ljubitelji zapustili ustaljene sheme in premagali meje med likovno in drugimi umetnostmi.
"Moje delo se je rodilo iz različnih povodov, ima več različnih duš. Zanesljivo pa polemizira s filmsko govorico, ne da bi uporabila tradicionalna filmska sredstva," pravi Anna Franceschini, likovna umetnica in udeleženka kvadrienala. "S svojim delom sem se hotel nekoliko nasilno umestiti v prostor te razstavne palače, zato sem znotraj nje ustvaril drug prostor," pa je dejal Tomaso de Luca, avtor dela Die Schlüssel des Schlosses.
Dela letošnjega kvadrienala si je v Razstavni palači na ulici Nazionale v Rimu mogoče ogledati do pomladi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje