V Galeriji in dražbeni hiši Sloart nocoj odpirajo osrednjo spomladansko razstavo z naslovom Ausstellung! Laibach Kunst – Apokalipsa in ostale zgodbe. Na ogled bo serija izbranih slikarskih del kolektiva Laibach Kunst, nastalih med letoma 1982 in 2009.
Osrednje delo na razstavi je monokromatski tetraptih, ki upodablja znamenit biblični motiv štirih jezdecev apokalipse. Delo je povzeto po istoimenski tapiseriji, ki naj bi jo leta 1937 ustvaril nemški režimski umetnik Werner Peiner (1897–1984). Skupina je ta motiv kot konceptni vizual prvič uporabila v kontekstu svoje predelave znamenitega albuma skupine Beatles Let it Be leta 1989, pred dobrim desetletjem pa je ta monumentalni poliptih ustvarila v tehniki olja na platno. Delo je naslovljeno Eber, Saliger, Dachauer, Keller - štirje jezdeci apokalipse, kar neposredno aludira na istoizvorne psevdonime kolektiva, ki funkcionirajo po principu četvernega anonimnega članstva.
Večna vračanja Kovinarjev in Sejalcev
Poleg jezdecev apokalipse "ostale zgodbe" iz naslova razstave predstavlja pet platen iz serije Restavracija, ki obsega prepoznavne motive, ki jih je bilo mogoče že večkrat zaslediti v opusu Laibach Kunsta. Velike, z barvami nasičene slike, vsebujejo prevladujoče podobe delavca - kovinarja, jelena in sejalca. Referenčno polje za ta dela se, z mnogo replikami in transformacijami, razteza že od leta 1982 in 1983, ko so Laibach svoje izvorne slike s temi motivi prvič razstavili v ljubljanski galeriji Škuc. Njihove retroavantgardistične apropriacije podob se tudi tokrat plastijo in nanašajo na politiko in zgodovino umetnosti, so zapisali v galeriji Sloart.
Štirje jezdeci apokalipse in slike iz serije Restavracija so bile sicer premierno predstavljene leta 2009 na pregledni razstavi Ausstellung! Laibach Kunst – Rekapitulacija v muzeju moderne umetnosti Muzeum Sztuki v Lodžu na Poljskem.
Razstava v Galeriji in dražbeni hiši Sloart je prodajna. Poleg petih akrilnih slik iz serije Restavracija in štiridelne oljne mojstrovine Štirje jezdeci apokalipse bo na voljo nabor klasičnih grafik kolektiva iz serije Rdeči revirji, odtisnjenih na kovinskih ploščah.
Umetnostna zgodovinarka Barbara Borčič je v katalogu ob razstavi med drugim zapisala: "Laibach Kunst na tokratni razstavi predstavlja novejše slike – s tole pripombo. Vse njihove podobe so del koherentne umetniške strategije, imajo dolgo in bogato zgodovino ter večplasten pomen, ki ni nikoli do konca ulovljiv in razrešen. Prva podoba je bila zgoščena v črnem križu in moči znaka. Sledile so ji druge iz arzenala podob in simbolov Laibacha. Vrsta ikoničnih podob. Tudi tukaj, na razstavi, so razpoznavni motivi: metalec, sejalec, jelen in štirje jezdeci apokalipse. Ko jih Laibach ponovno obišče in reinterpretira, jih prej predrugači kakor (re)konstruira. S tem vsakič znova negira načelo enkratnega in vpelje serialnost. Laibach Kunst je bil prvi, ki je vzpostavil metodo retroavantgarde, ki jo konsekventno gradi vse do današnjega trenutka, prežetega s postopnim apokaliptičnim razkrajanjem, ki nas povratno pelje naprej v preteklost."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje