Gre za pomembno sliko Kajn ali Hitler v peklu, ki jo je pred nedavnim odkupil Nemški zgodovinski muzej.
Slika je bila vse od nastanka leta 1944 v lasti umetnikove družine. Eden pomembnejših predstavnikov nemškega dadaizma in nove stvarnosti je o svoji upodobitvi nekoč dejal, da je portret Adolfa Hitlerja, "fašistične pošasti, apokaliptične zveri". Še eno svetopisemsko primerjavo je našel za metaforično označitev diktatorja, ki je svet popeljal v uničujoč spopad in za dosego cilja "končne rešitve" povzročil smrt šestih milijonov Judov in 11 milijonov drugih. Primerjal ga je s Kajnom, sinom Adama in Eve, ki mu da Biblija vlogo prvega morilca v človeški zgodovini.
Grosz, ki je na začetku 30. let zaskrbljen spremljal vzpon nacizma, nacisti pa so ga ožigosali za "kulturnega boljševika številka ena", je junija leta 1932 sprejel povabilo za poučevanje v New Yorku, se jeseni vrnil v Nemčijo, nato pa se 12. januarja 1933 dokončno izselil v ZDA. Leta 1938 je, potem ko so mu odvzeli nemško, prejel ameriško državljanstvo.
Slika Hitlerja v peklu je po navedbi muzeja v družini ostala od njenega nastanka. Kot so zapisali v izjavi za javnost, so sredstva za odkup slike zbrali s pomočjo Državne kulturne fundacije in nemške vlade. Delo enega ključnih nemških slikarjev prve polovice 20. stoletja nameravajo vključiti v svojo stalno zbirko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje