
V galeriji sodobne umetnosti Ravnikar Gallery Space lahko še do 8. marca ujamete razstavo Neopisljivi prostori.
Umetnik Vladimir Miladinović se v svoji umetniški praksi posveča analiziranju kompleksnih mehanizmov, ki krojijo javni diskurz in zgodovinski spomin. Z risbami, slikami in objekti “ready made“ predstavlja izbrane dogodke, ki so krojili (in še vedno krojijo) usodo številnih ljudi, je ob razstavi zapisal kustos Miha Colner. "Veristično upodablja naslovnice časopisov, ki so poročali o vojni v nekdanji Jugoslaviji, ter poustvarja podobe množičnih grobišč in arhivskih dokumentov. Kljub temu da pred publiko postavlja trdne dokaze – z zavedanjem, da je tudi dokazno gradivo lahko predmet manipulacije – o spopadih, pokolih, propagandi, hujskaštvu in sporazumih, se njegova dela ne osredotočajo na gole podatke, ampak odražajo zlasti začudenje in odpor do popisanih grozot, ki so le selektivno del javnega diskurza. Ideologije vpletenih strani se do danes niso bistveno spremenile."
Miladinović se v svojih delih posveča predvsem srbski plati medalje v preteklih vojnah in z njimi povezanim zločinom. Predvsem želi obračunati z zgodovinskim spominom lastnega kulturnega okolja, ki spopadanje s preteklostjo in odgovornostjo pogosto nadomešča s travmo zaradi izgube etničnega ozemlja, je še zapisal Colner, ki pri tem opozarja, da imajo težave s sprejemanjem lastne odgovornosti v procesih tranzicije v nove nacionalne okvire prav vse države naslednice Jugoslavije. V Sloveniji, na primer, "mnogi dojemajo množični izbris neetničnega prebivalstva iz registra državljanov kot logično in pravično ravnanje s tistimi, ki niso dovolj pripadni narodu; zgodil se je absurd: novonastala demokracija je izločila ljudi, ki se (demokratično) niso strinjali z novim političnim redom."

Naslovnice časopisov fotografije grobišč pripovedujejo zgodbo
Umetnik je med drugim poustvaril naslovnice časopisov iz časa vojne na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini in na Kosovu in s tem pokazal na brezkompromisno propagando in sovražni govor vseh vpletenih strani kakor tudi na geopolitične težnje svetovnih velesil. Upodobil je fotografije izkopavanja množičnih grobnic na Batajnici blizu Beograda, kamor sta srbska vojska in policija pokopala trupla pobitih civilistov albanske narodnosti, da bi tako prikrili etnično čiščenje na Kosovu. Prav tako riše in slika pejsaže nekaterih lokacij, zaznamovanih s travmatičnimi dogodki, ki lahko na prvi pogled delujejo povsem običajno in domačno, ob poznavanju konteksta pa postanejo zlovešče podobe človeške krutosti.
"Tudi ob odsotnosti neposrednih podob smrti in uničenja, ki jih nadomestijo poročila in statistike, ostajajo dela izjemno surova in strašljiva," je poudaril kustos. "A ravno v teh grozovitih statistikah se skriva bistvo industrializirane vojne kakor tudi hujskaške propagande."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje