Letos se bodo v Kunsthausu posvetili tematiki dela in umetnosti. Kompleksne izzive današnjega sveta dela obravnava tudi nova razstava 24/7: Delo med ustvarjanjem pomena in neravnovesjem, ki bo na ogled do januarja 2025. 30 umetniških del odraža vrsto tematik, ki povezujejo umetnost in pogosto prekaren kulturniški poklic: nevidno delo, širjenje sektorja nizkih plač, napredek avtomatizacije, neenakost, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, digitalizacija in globalizacija ter navsezadnje negotovi pogoji, v katerih delajo umetniki. Razstava se bo med trajanjem še naprej povečevala, dopolnjevali pa jo bodo nove produkcije in performativni projekti. Kuratorka razstave je Katia Huemer.
"Spremembe v svetu dela, ki oblikujejo našo sedanjost, so zapletene in večplastne. Odražajo našo prilagodljivost in nenehno iskanje ravnovesja v nenehno spreminjajočem se svetu," so zapisali v sporočilu za javnost ob odprtju razstave 24/7. "V bližnji prihodnosti bodo tehnologije, kot sta umetna inteligenca in avtomatizacija, še bolj preoblikovale svet dela, kar bo prineslo nove izzive, ki bodo znova zahtevali družbeni in politični diskurz. Toda ali je delo res na robu nematerialnosti? Ali v evforiji, ki spremlja umetno inteligenco, ne obstaja nevarnost, da pozabimo na fizično, duševno in čustveno delo, ki je povezano z neštetimi področji našega življenja?" se sprašujejo.
Poleg legendarnih umetniških del na temo dela, kot so Semiotics of the Kitchen (Semiotika kuhinje) Marthe Rosler iz leta 1975, Arbeiter verlassen die Fabrik (Delavci zapuščajo tovarno) Haruna Farockija iz leta 1995 in One Year Performance (Enoletni performans) Tehchinga Hsieha 1980–1981, v sklopu katerega je umetnik vse leto vsako polno uro upravljal napravo za nadzor delovnega časa, so razstavljena tudi nova in prilagojena dela Michaila Michailova, Luize Margan, Alda Giannottija in drugih sodobnih umetnikov.
Del razstavnega prostora je namenjen novim produkcijam in performativnim umetniškim projektom, saj se bo razstava med svojim trajanjem razvijala in dopolnjevala. Del razvijajočega se programa bo recimo umetnik Santiago Sierra, ki bo predstavil svoj performans Repetition of the writing of a phrase (Ponavljajoče se pisanje fraze).
Umetniški dvojec KURS se bo v več fazah ukvarjal z instalacijo na steni We have always received something in exchange that we lived (Vedno smo dobili nekaj v zameno za življenje), ki delo predstavlja skozi pojem lenobe. Junija pa bo britansko-kanadski medijski umetnik Sam Meech v performansu Punchcard Economy: 8 Hours Labour, ki traja ves delovni dan in obravnava velik dosežek delavskega boja za omejitev delovnika na osem ur, s pomočjo pletilnega stroja izdelal transparent.
Ločen razstavni del je postavil tudi Zgodovinski muzej v Gradcu na podlagi dokumentarnih fotografij Egona Blaschke iz 50. in 60. let prejšnjega stoletja, ko je bil Blaschka fotoreporter za avstrijski časopis Kleine Zeitung. Fotografije pripovedujejo o neravnovesju med neplačanim in plačanim delom in o neenakostih med spoloma.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje