Leta 2019 je v sklopu festivala Svetlobna gverila Stran22 prvič postavila na ogled steno iz milnice in izrabila potencialne vizualne učinke, ki jih ta sloj ponuja: kot element prosojnosti, odbojnosti, kot zaslon prelivajočih se barv v gibanju. Sama instalacija pa ni bila toliko v funkciji umetniškega objekta kot scenskega elementa, ki občinstvo vodi skozi različne situacije gledanja.
Razgradnja elementov umetniške forme
Tako je bil uspešno storjen prvi korak k uporabi milnice kot nosilke scenografije, ki bi jo bilo mogoče uporabiti pri odrski uprizoritvi. Ko se je milnica, tako močno k razblinjenju nagnjen material, izkazala za dovolj obstojno, je vizija odrske uprizoritve opere postala uresničljiva, so v galeriji zapisali ob razstavi, ki jo kurira Jani Pirnat.
Zato Stran22 vstopa v Galerijo Vžigalica scela. Po eni strani gre za razgradnjo elementov umetniške forme, ki se ponaša s svojo celostnostjo. Po drugi strani pa Soap Opera kot serija nadaljevanj, ki z motivom milnice vzpostavlja pogoje za čudenje, namiguje na "žajfnico", umetniško delo manjše vrednosti z ganljivo vsebino.
"Soočanje forme z njeno zunanjostjo je značilnost, ki jo je mogoče zaslediti pri vseh projektih, pod katere se je v zadnjih letih podpisala Stran22 – najsi gre za festival Izis, kjer je razstava vsakič znova postavljena s povečano pozornostjo do prostora, v katerega so umetniška dela umeščena, za intervencije v interaktivnem vizualnem lovu na zaklad z nadaljevanjem v radijski igri Ježek in mehkomodri, ali pa za stalno instalacijo Dante Copiosus, ki poleg informiranja o zgodovinskem dejstvu obiskovalca vodi skozi prvoosebno senzorično popotovanje, ki v izkustvo spne Danteja, rokopisno tradicijo, vlogo Izole pri nastanku dveh kodeksov Božanske komedije in zagate, ki jih Komedija še danes povzroča," piše ob dogodku, katerega krstna izvedba bo nocoj ob 19. uri.
Podobno tudi gledališču Glej odvzame odrski prostor in predstavo Podgane zasnuje kot prehajanje iz ambienta v ambient, iz scene v sceno, pri čemer so uporabljeni tako bližnja okolica gledališča kot prostori v notranjosti, ki navadno služijo kot servisna podpora za to, da lahko oder deluje.
Kolektiv Stran22 so umetniki Matej Bonin, Marko Čeh, Karlo Hmeljak, Kaja Kisilak, Anja Kozlan, Neža Mekota, Katja Pahor, Marko Turkuš in Marko Vivoda. Opisujejo se kot skupina prijateljev, ki si kdaj rečejo, da so družina, zaznamujejo pa jo precej nedoločljive meje med tem, kdo sodi vanjo in kdo ne, saj se angažma posameznikov in tvorba skupine vsakič znova oblikujeta glede na specifike projekta.
Projekt producirajo Muzej in galerije mesta Ljubljane, koproducirata pa PiNA in Strip Core/Forum Ljubljana.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje