Na ogled bo 20 plakatov, ki so nastali med letoma 1985 in 2020.
V 80. letih preteklega stoletja se je v slovenskem prostoru začelo odpirati polje za nove fenomene v likovni umetnosti. Del tega in eden izmed motorjev ustvarjanja nove paradigme v polju umetnosti je bilo tudi leta 1984 ustanovljeno gibanje Neue Slowenische Kunst (NSK).
Rojstvo oblikovalskega kolektiva
Z namenom usklajevanja celostne podobe gibanja NSK so tri ustanovne skupine – Laibach, Irwin in Gledališče sester Scipion Nasice – oblikovalski kolektiv Novi kolektivizem, v katerem je bil tudi po en član iz drugih skupin: Dejan Knez, Miran Mohar, Darko Pokorn in Roman Uranjek.
Povezovanje, sodelovanje, nenehen pretok idej med skupinami NSK je izoblikovalo gibanje, ki je že na začetku rušilo meje likovne umetnosti, velik pečat pa je pustilo tudi v širšem polju kulture in zelo dejavno poseglo tudi na druga družbena področja.
Retro kot načelo ustvarjanja
Kot je zapisal kustos Tevž Logar, je ključno vlogo za poseg v realni socialni in politični prostor brez dvoma odigral prav Novi kolektivizem, ki je tako kot druge skupine kot osnovno metodo delovanja uporabljal t. i. retronačelo, ki pomeni poseganje v izbrane motive, njihovo apropriiranje in reinterpretacijo.
Razstava kot pregled političnega plakata Novega kolektivizma omogoča vpogled v njihovo natančno strategijo delovanja, hkrati pa se kaže tudi kot specifičen prerez nevralgičnih točk širšega družbenega konteksta v preteklih 40 letih, so Logarjeve besede povzeli pri Tam-Tamu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje