Zajem spletnega projekta Sare Bezovšek https://s-n-d.si/human-extinction, 2022. Foto: Arhiv umetnice
Zajem spletnega projekta Sare Bezovšek https://s-n-d.si/human-extinction, 2022. Foto: Arhiv umetnice

Kot je ob razstavi zapisal Peter Cerovšek, ki razstavo kurira, je Sara Bezovšek lani z delom www.s-n-d.si festivalsko žirijo prepričala, predvsem pa šokirala gledalstvo z impresivnimi podobami grozljivih posledic uničevanja okolja in neskončnimi možnostmi našega izumrtja. "Čeprav je ukrepanje nujno, se večina ljudi, soočenih s katastrofo na vidiku, raje kot z iskanjem rešitev in spremembo načina življenja odloči za ponoven krog zanikanja in pobeg v lastni vsakodnevni mikrokozmos smisla, ki nam ga je vcepil kapitalistični sistem," je še zapisal kurator.

Sorodna novica FeKK in Skrivno življenje: kako se izmuzniti dominantnim pogledom sodobne družbe?

Kot dobitnica lanske festivalske nagrade grand prix se tokrat predstavlja s samostojno razstavo. V Projektni sobi SCCA-Ljubljana vizualna umetnica na ogled postavlja razstavo Nature is Healing/Narava se celi. V svojem prepoznavnem načinu 'skrolanja', s katerim pripoveduje in snuje dramaturgijo svojih spletnih projektov, razstava popelje od avtoričinih zgodnjih pa vse do najnovejših del, od špekulativnosti do virtualne resničnosti, od narave do atomske zime.

S kontrastom med rešitvijo in katastrofo, utopijo in dostopijo razstava gledalca sooča z vprašanjem, ali je izhod sploh še mogoč. Če se je v času zaprtja sveta zaradi pandemije covida-19 za hip zazdelo, da si okolje vendarle lahko opomore, je, kot zapiše Cerovšek, ponovni zagon gospodarstva "ta posrečen novorojeni hec, ki je globoko v sebi izdajal naivno upanje, da lahko narava vendarle reši samo sebe, zadušil, še preden je zadihal nekoliko čistejši zrak".

Sara Bezovšek (1993) deluje na področjih novih medijev, eksperimentalnega filma in grafičnega oblikovanja. V svoji umetniški praksi raziskuje, shranjuje in kolažira vizualne reference, na katere naleti med brskanjem po spletu ter gledanjem filmov in televizijskih serij. S tehniko izreži/kopiraj in prilepi najdeno digitalno gradivo združuje v spletne strani, kolaže, mashup videe ipd. in tako z apropriacijo ustvarja nove narative. Od leta 2018 se je predstavila na več skupinskih in samostojnih razstavah. Je dobitnica študentske Prešernove nagrade, sodelovala pa je tudi na festivalu Kiblix in na The Wrong Biennalu ter razstavljala v spletni galeriji Feral File. Leta 2021 je prejela glavno nagrado na festivalu FeKK za svoj kratki film www.s-n-d.si, letos pa je bila nominirana za nagrado skupine OHO. S skupino Garnitura je sodelovala na BIO27, njen projekt SND so predstavili na spletni platformi Do Not Research.