Na razstavi Borisa Cvjetanovića Fotografirani in osvetljeni so predstavljena izbrana dela iz ciklusov Bolnica, Delavci, Letovanje, Mesnička 6, Zapor, (nastale so med letoma 1983 in 2005) ter nov ciklus Osvetljeni.
In ravno v tej njegovi novi seriji lahko opazujemo izbrane posameznike na dvorišču, v sobi, v baru. Zatopljeni so v zaslon in ožarčeni z modro svetlobo. Razlikujejo se v izrazih, dejanjih, sopostavitvah, ki jih je fotograf izbiral.
Pokazal je podzemlje in ljudi z obrobja
V zgodnjih osemdesetih je ustvaril posnetke političnih grafitov, serije podob dementnih, nemočnih in osamljenih ljudi iz bolnišnic, psihiatričnih bolnišnic, kletnih stanovanj, zaporov, več tednov je odmevno dokumentiral stavko labinskih rudarjev.
Pokazal je podzemlje, kjer živijo brezdomci in zasvojenci. Osrednji poudarek je usmeril na neprilagojene, zavržene, zapostavljene ali hendikepirane ljudi z obrobja, ki jih je družba zavrgla. A vsi ti prizori so upodobljeni brez drame ali voajerizma. Protagonisti večkrat gledajo neposredno v kamero in se zavedajo, da so fotografirani.
Boris Cvjetanović v teh serijah kaže izjemno spoštovanje do fotografiranih, so zapisali ob odprtju razstave v Galeriji P74, kjer bo na ogled vse do 2. januarja 2022.
Zanima ga predvsem mestni vsakdan
Borisa Cvjetanovića zanima predvsem mestni vsakdan in njegova postsocialistična ter postindustrijska transformacija. Mesto je tudi tema za njegovo sociološko, zgodovinsko, arhitekturno ali politično raziskavo. V podobah mesta tako pogosto niso upodobljeni ljudje per se, temveč posledice njihovih ravnanj. "Tak portret mesta je lahko zasnoval samo nekdo, ki mesto pozorno spremlja in poglobljeno opazuje," so zapisali v Galeriji P74.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje