Svetlobna gverila od danes in do 19. junija znova razsvetljuje več lokacij Ljubljane s svetlobnimi instalacijami, objekti in projekcijami. Zaradi aktualnih ukrepov ne bo javnega odprtja, za načrtovanje individualnih obiskov pa so pripravili programsko knjižico, v kateri so predstavljeni vsi festivalski projekti in je na voljo tudi v Galeriji Vžigalica in Mali galeriji Banke Slovenije.
Nekaj novih prizorišč po mestu
Letošnja Svetlobna gverila prinaša raznolik repertoar svetlobnih postavitev in intervencij, umeščenih v neposredno okolico Galerije Vžigalica z osrednjo festivalsko razstavo oziroma v širše središče prestolnice, kjer je mogoče obiskati tudi nekaj novih festivalskih prizorišč. (Zemljevid vseh prizorišč si lahko ogledate na dnu članka.) Za produkcijo festivala stoji Strip Core/Forum Ljubljana, letošnja kuratorja pa sta Katerina Mirović in Marko Vivoda.
Resničnost in njenih nešteto obličij
Projekte tokratnega festivala tematsko navdihuje torej resničnost, "živeta, občutena, izmuzljiva, varljiva, navidezna, razširjena ...", in vprašanje, kaj sploh še je resnično(st) in kaj zgolj manipulacija oziroma propaganda. "Resničnost, ki nas obdaja, nosi nešteto različnih obličij, ki jih ljudje doživljamo izrazito subjektivno. S temo festivala želimo izpostaviti varljivost ter izmuzljivost resničnosti, ki je marsikdaj odvisna od naših čutov oziroma dojemanja, po drugi strani pa naglasiti nekatere ključne problematike, ki oblikujejo dandanašnjo izkušnjo resničnosti in ki posledično nakazujejo tudi našo prihodnost," so zapisali organizatorji o letošnji tematski usmeritvi festivala.
Odzivi sodelujočih umetnikov na vprašanje seciranja resničnosti so zelo različni: "Med izstopajočimi vsebinskimi poudarki velja denimo omeniti temo ekologije, skrbi za usodo planeta oziroma človeka, kar se nemalokrat razodeva v izrazito distopičnih, včasih pa tudi resigniranih tonih. Resničnost marsikaterega posameznika so močno zaznamovale epidemija in družbeno-politične spremembe, ki jih pod njenim okriljem v lokalnem kontekstu uvaja aktualna vlada."
V Galeriji Vžigalica je osrednji prostor namenjen poljskemu umetniku Robertu Sochackemu, ki je svojo ambientalno postavitev Vmes zasnoval kot nekakšen odtujen meditacijski prostor, ki spodbuja opazovanje in refleksijo dualizma dveh resničnosti ‒ naravnega, čutnega sveta in njegove digitalizirane, dehumanizirane različice.
Italijanski umetnik Alessandro Lupi se predstavlja z dvema deloma ‒ Sence in Sekunde. "Gre za projekta, ki se duhovito poigravata s človeškimi čuti in razumom oziroma z našo percepcijo časa in prostora," je v besedilu ob razstavi zapisal Matjaž Brulc. Slovenski dvojec Beam Team, ki sta se mu pridružila programer Aleš Zupanc in oblikovalec zvoka Črt Trkman, razstavlja interaktivno instalacijo Mreža, ki raziskuje percepcijske zanke slišne in vidne resničnosti.
Še predstavitve na nekaterih lokacijah po mestu: na Trgu francoske revolucije in pri Gledališču Glej se Brina Ivanetič predstavlja z instalacijo Kalejdoskop, Aleksandra Stratimirović pa na vrtu pri Križevniški cerkvi s projektom Blišč, ki se navdihuje pri srednjeveški mistični ikonografiji skrivnostnega vrta, Janez Grošelj se na Gosposvetski ulici predstavlja z instalacijo Zajezeni, ki problematizira vlogo daha kot svojevrstnega biološkega orožja. Nika Erjavec se na Bregu predstavlja s projektom V/pogled, Marko Batista pa na Ribjem trgu z avdiovizualno instalacijo Anychrome.
Povezovanje s svetlobnim podmladkom
Ekipa Svetlobne gverile se je pri zasnovi programa znova povezala z več izobraževalnimi institucijami in mladim ustvarjalcem tako omogočila uresničitev njihovih zamisli ‒ levji delež projektov pa gre tokrat ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). V sklopu Laboratorija Svetlobne gverile so izvedli tudi obsežnejšo delavnico, kjer so udeleženci ustvarjali na preseku fizičnega in virtualnega prostora.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje