Postavitev, ki naznanja začetek večletnega projekta, odpirajo v Galeriji Kapelica nocoj ob 20. uri.
V svojih delih Betina Habjanič tematizira dihotomijo živali-hrana kot etično nevzdržno zlorabljanje živih bitij. "Odstira različne potlačitvene mehanizme ljudi, s katerimi si mesojedi zapiramo oči pred dejstvom, da je moralo za ugodje in užitek ob našem prehranjevanju umreti živo bitje," piše na spletni strani Zavoda Kersnikova.
Do absurda stopnjevano nasilje
S fetišiziranimi pripomočki in mizansceno, ki upomenja situacijo v sadovski estetiki, nasilje stopnjuje do absurda, vendar ga hkrati obravnava kot sublimnega.
Umetniška instalacija z erotičnim ubijalskim strojem v posebej za to oblikovani hiši z intimnim in psihološko opojnim ambientom, ki ga ustvarja bližina smrti, je okolje, v katerem si lahko zamišljamo neznosne prizore, sorodne tistim, ki jih proizvaja smrtonosna prehrambna mašinerija. Ta sama izdeluje stroje za avtomatizirano ubijanje, da bi s tem človeku prihranila moralno nevzdržna dejanja, so še zapisali.
Betina Habjanič je zasnovala mehanizem, "ki človeku nudi ekstazo mejnega telesnega užitka, hibrid med spolno-erotičnim pripomočkom in strojem za ubijanje. S tem meri na sadovski užitek, ki za vzburjanje potrebuje bolečino; v njem se krešejo paradoksi in iz njega izvira tesnoba. Stroj se polasti človekovega telesa, kot se stroji za ubijanje polastijo živali, in tako kontroverzno poveže smrt s spolnim transom. V največji maniri priznavanja ljubezni do drugih vrst so telesa živali in človeka končno strastno združena," še lahko preberemo ob razstavi, ki bo odprta do 28. avgusta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje