Fotograf Tihomir Pinter je Danila Jejčiča v objektiv ujel v okviru svoje serije Umetniki v ateljejih, 1980–1984. Foto: Narodna galerija/Tihomir Pinter
Fotograf Tihomir Pinter je Danila Jejčiča v objektiv ujel v okviru svoje serije Umetniki v ateljejih, 1980–1984. Foto: Narodna galerija/Tihomir Pinter
Sorodna novica Prezrte reči Danila Jejčiča spodbujajo k razmisleku o okolju in vrednotah

Danilo Jejčič se je rodil leta 1933 v Ajdovščini in leta 1971 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri Gabrijelu Stupici. Najprej je služboval kot likovni pedagog, od 1973 do 1996 pa je vodil Pilonovo galerijo v Ajdovščini. Med drugim je bil eden od pobudnikov oblikovanja Zbirke del Pilonovih prijateljev.

Razstavljati je začel v 60. letih preteklega stoletja na skupinskih grafičnih razstavah, samostojno pa se je skupaj z Nedeljkom Pećancem prvič predstavil leta 1972 v Kranju in Kopru. V 70. letih je sodeloval z umetniško skupino 2XGO in na številnih mednarodnih razstavah.

Med številnimi samostojnimi predstavitvami velja izpostaviti razstave v Rimu (1989), Trstu (1984), Benetkah (2003) in razstavi v ljubljanskem Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) – leta 1994 z Dragom Hrvackim in retrospektivno razstavo leta 2012.

Jejčič je umetniško pot začel z ustvarjanjem slikarskih kolažev, leta 1971 pa se je pod vplivom tedanjih konstruktivističnih teženj posvetil raziskovanju geometrijske abstrakcije. V 90. letih preteklega stoletja se je začel intenzivneje ukvarjati najprej z grafiko in nekoliko pozneje s fotografijo, ki jo je začel vključevati v svoj grafični proces.

Danilo Jejčič, Odrti konj, 1951–52, lesorez. Foto: Pilonova galerija
Danilo Jejčič, Odrti konj, 1951–52, lesorez. Foto: Pilonova galerija

Likovni zvrsti je prvič smiselno povezal v ciklu Alfa in Omega (2000–2002). Fotografije zavrženih predmetov, kot je stisnjena pločevina, je kombiniral bodisi z geometrijskimi liki in telesi, ki jih poznamo z njegovih grafičnih listov, bodisi s fragmenti fotografskih posnetkov in s tem poudaril učinek prostorske iluzije.

Grafični opus je doniral ljubljanskemu MGLC-ju. Velik je tudi njegov opus fotografij; pred nekaj leti je Goriški muzej na gradu Kromberk pripravil retrospektivo s 96 posnetki.

Leta 2013, ob umetnikovi 80-letnici, so pripravili Jejčičevo retrospektivo v treh ajdovskih galerijah – Pilonovi in Lokarjevi galeriji ter razstavišču v Hiši mladih. Šlo je za razširjeno pregledno razstavo umetnikovega opusa, predstavljenega v ljubljanskem MGLC-ju.