Mark Požlep in Maxime Berthou sta po dveh letih priprav odrinila na trimesečno popotovanje s šestmetrskim parnikom na lopatna kolesa. Njuna dogodivščina se zdaj predstavlja na razstavi Southwind, ki jo na ogled ponuja Ulična galerija MB na Židovski ulici v Mariboru.
"Rojenemu v Jugoslaviji v socializmu, leta 1981, mi je bila romantizirana podoba Amerike vžigosana. Pod prste sem dobil zgodbe Huckleberryja Finna in Toma Sawjerja, iz zvočnikov pa so se drli Dylan, Young, Rolingi in Zeppelini. S kokakolo. S prvimi stripi, Zagorjem, Komandantom Markom in kasneje Mister No-jem, vsi so se borili za višje cilje in zmagovalno izginjali v sončnih zahodih. Seveda so se vse te podobe sčasoma spremenile, zbledele so ali pa dobile nove barve, oblike in pomene, a ko sva začela z Maxom razmišljati o plovbi po Misisipiju, so vsi ti liki spet oživeli in se pomešali v otroški koktejl emocij in evforije," je med drugim o projektu zapisal Požlep.
Reka Misisipi kot "telo naroda"
Reko Misisipi sta si umetnika izbrala, ker je nekakšno "telo naroda", subjekt, ki je zaradi svoje kolonialne zgodovine in gospodarskega pomena odlična študija primera današnjih ZDA. Ta najpomembnejša trgovska plovna pot v državi, dolga 3730 kilometrov, prečka deset zveznih držav: Minnesoto, Louisiano, Wisconsin, Illinois, Kentucky, Tennessee, Misisipi, Iowo, Misuri in Arkansas.
Sodobna ameriška družba se je razvila ob tej mitični reki – revščina, slabo zdravje zaradi strupenih industrijskih onesnaženj, rasna neenakost, vse to je del tamkajšnjega vsakdanjega življenja. Southwind sledi kronologiji razvijajočega se projekta in ga prevaja v arhiv osebnih izkušenj ter se poglablja v mehanizme transkripcije, nesorazmerja in produkcije umetniškega projekta.
Mark Požlep (1981) deluje na področju vizualnih in performativnih umetnosti, prostorskih instalacij in videoumetnosti. Njegova umetniška praksa vključuje potovanja, ki delujejo tako kot dolgotrajna uprizoritvena oziroma vzdržljivostna umetnost in kot umetnine same po sebi. To je intenzivno proceduralno raziskovanje, katerega namen je razkrivanje napetosti med politiko, poetiko in dejanji posameznikov.
Francoz Maxime Berthou (1981) je diplomiral na Ecole Supérieure d'Art d'Aix-en-Provence in se nato vpisal na podiplomski študij na Fresnoy Studio National des Arts Contemporain v Tourcoingu, pozneje pa še na preddoktorsko izobraževanje na Ecole Supérieure de Arts Décoratifs v Parizu. Zapisan je umetniški praksi ustvarjanja kinematografskih esejev na podlagi izkušenj performativnih gest. Njegovo delo je del praktičnega raziskovalnega konteksta, ki umetniški okvir postavlja nad znanstvenega.
Razstavo Southwind, ki jo kurira Lana Čmajčanin, si je mogoče ogledati od danes od 18. ure in do 3. maja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje