Natanko 71 jih je ‒ nastopajočih, sodelujočih vizualnih umetnikov in seveda plakatov, ki jih bodo danes ob 19.00 predstavili na odprtju 3. appointMENTa v galeriji DobraVaga, kjer bo plakate mogoče tudi kupiti.
Projekt appointMENT so pred tremi leti zagnali predvsem z dvema namenoma; naprej z željo, da sicer glasbeno naravnan dogodek podkrepijo še z vizualno dimenzijo in s tem odmerijo prostor tudi mladim vizualnim umetnikom. Konec koncev vizualnost je pomemben del glasbene industrije, glasbeniki pa svojo prezenco vedno gradijo s prepletom obojega – zvoka in same podobe.
"S tem projektom želimo med drugim pokazati, kako močno umetniško produkcijo mladih imamo pri nas," pred odprtjem letošnje razstave pove kuratorica appointMENTA Dora Trček.
Druga želja, ki je leta 2016 zagnala appointMENT, je bila ta, da se plakatu nameni ustrezno mesto med vizualnimi medij. "Navsezadnje so plakati povsod okoli nas, vplivajo na naše počutje in našo dojemanje okolice," razmišlja Dora Trček. Poleg tega so glasbeni plakati pomemben medij, pristavlja. "Mislim, da se spet vrača zavedanje pomena plakata. Ponovno se obuja sodelovanje skupin in ustvarjalcev, ti skupaj snujejo izvirne glasbeno-umetniške plakate, ki niso zgolj neke generične podobe."
Kot nakazuje sam naslov dogodka, si sodelujoči umetniki ne morejo sami izbirati, čigavo glasbo bodo prenesli v likovno podobo, ampak poteka to srečanje na slepo oziroma jim jih dodelijo v DobriVagi. Glasbeno-likovno "parčkanje" torej ni prepuščeno popolnemu naključju, ampak poteka po kuratorski presoji Dore Trček, ki se ji je letos prvič pridružila kolegica Lara Mejač. Kuratorici najprej naredita širši nabor umetnikov in umetnic, ki jih povabita k projektu. Pri tem imata v mislih tako že bolj znane mlade ustvarjalce kot tista še nepoznana imena, ki še niso imela razstav, poznajo pa njihovo delo in jim je po njuni oceni vredno nameniti ustrezen prostor, da se predstavijo javnosti.
Ko dobita seznam nastopajočih na Mentu, preposlušata njihovo glasbo in poiščeta tiste umetnike, ki bi se slogovno najbolj ujeli. Včasih od te smernice odstopita in povežeta skupino z umetnikom, s katerim nimata zares veliko skupnega, a kljub temu kontrastu znajo nastati zelo dobre stvari, pove Dora Trček.
Glasbeniki srečanje na slepo v glavnem vzamejo kot izziv, tudi kadar gre za izvajalca, ki jim sam po sebi ne predstavlja pravega navdiha in se v njegovi glasbi ne najdejo. "Pogosto vidijo prav to kot dobrodošel izziv, da lahko ustvarjajo nekaj novega, da jih glasba spodbudi k premisleku, iskanju drugih rešitev za plakat. Nekateri sprva ne vedo, kako bi se tega lotili, a kljub temu poskusijo. Zelo redko se zgodi, da umetniku ali umetnici glasba tako zelo ni blizu, da zamenjamo izbor."
Plakata se z vsakim letom poskušajo lotiti na nov način, ga nadgraditi, razvijati v drugo smer, s tem pa preizpraševati plakatno formo, preveriti, kaj vse se da z njo narediti in kako drugačne rezultate prinesejo različni pristopi. Prvo leto so ustvarjali v osnovnem digitalnem tisku in klasičnem formatu plakata. "Lani smo vpeljali novo tehniko, riso print oziroma tiskanje z risografom, ki je prinesel zelo posebne rezultate. Letos pa smo se odločili, da se vrnemo k digitalnem oziroma inkjet tisku, ki omogoča še posebej intenzivne barve, kar prinese zares lepe izdelke."
Ključna letošnja novost je kvadratni format, ki aludira na LP plošče, se pravi gre za velikost 31,43 krat 31,43 centimetrov. "Prejšnji dve leti je bil edini pogoj ta, da so je bilo ime glasbenega izvajalca vključeno v plakat. Letos pa smo se odločili, da jih tu ne bomo omejevali. S tem, ko smo jim pustili še bolj proste roke, smo v ospredje bolj postavili samo grafiko oziroma risbo. Smo pa vsaki vizualiji zato dodali spodnji rob, kjer sta navedena ime glasbenika in pa ustvarjalca," pojasni Dora Trček.
Kuratorka je zelo zadovoljna s tem, kako se je v treh letih appointMENT pozicioniral. "Zlasti letos so začeli dobivati prošnje mladih umetnikov in umetnic, da želijo sodelovati. To se je zdaj prvič zgodilo, da so se nas obrnili z eksplicitnimi željami po ustvarjanju plakatov. Vse smo poskusili tudi vključili v izbor."
Od nocojšnjega odprtja bo oštevilčene plakate mogoče kupiti po 10 evrov (od vsake skupine oziroma izvajalca je na voljo po 10 plakatov). Kot je kuratorka opazila v preteklih dveh letih, si nekateri plakat izberejo na podlagi izvajalca, ki ga predstavlja, spet drugim je primarnega pomena sama vizualna podoba. "Tudi to je razlog, da smo letos odločitev o tem, ali v sam plakat vključiti ime glasbenika ali ne, prepustili umetnikom." S tem pa so želeli umetnikom pustiti tudi več svobode, saj so se ustvarjalci ob pripravi na lanski appointMENT včasih znašli v zagati, saj vključitev imena ni najbolj odgovarjala njihovi zamišljeni kompoziciji.
Sodelujoči umetniki prihajajo z zelo različnih področij ustvarjanja ‒ od slikarstva, risbe, ilustracije in fotografije do grafičnega oblikovanja, 3D-modeliranja in grafitarstva. Letos so izbor nekoliko razširili, ob večinoma domačih ustvarjalcih pa so k sodelovanju povabili tudi predstavnike mlade sodobne evropske likovne produkcije. Gre za zelo različne stvaritve, pravi Dora Trček, med katerimi jo je marsikatero delo presenetilo, saj se umetniki navdihujejo na različne načine – "v sami glasbi, vzdušju, ki jim ga daje ta glasbe, v videospotih in seveda sami podobi glasbenika".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje