Foto:
Foto:

Pismo so poslali tudi predsedniku države in predsedniku vlade.

Ker je minister Gašperšič v zadnjem intervjuju dejal, da s projektom "ne smemo hiteti na vrat na nos, ampak dobro premisliti zadeve", mu delavci odgovarjajo, da je evropski razpis objavljen že od septembra. Poleg tega je že 20 let jasno, da je drugi tir prednostna naloga države, zato je zanj izdelana že vsa potrebna dokumentacija. Če bi drugi tir začeli graditi v letu 2015, bi bil ta po najbolj optimističnih napovedih zgrajen v letu 2020, torej že prepozno.

Zdajšnja proga bo takrat namreč že na vrhuncu svojih zmogljivosti. To pomeni, da časa za priprave več ni in da ne smemo čakati na naslednji razpis. Po informacijah, ki jih ima svet delavcev, na naslednjem evropskem razpisu CEF Transport 2014-20120 sploh ne bo več toliko sredstev, kot jih je letos (za drugi tir bi Slovenija lahko pridobila 380 milijonov nepovratnih sredstev), ali pa razpis sploh ne bo več objavljen.

Svet delavcev opozarja, da je predsednik vlade Miro Cerar gradnjo drugega tira med Koprom in Divačo označil za projekt strateškega pomena. Zavedati se moramo, pravijo v svetu delavcev, da poteze Slovenije spremljajo tudi poslovni partnerji iz tujine. Informacija o kandidaturi za evropska sredstva bi bila pozitiven signal v svet in bi zagotovila zaupanje pomembnih poslovnih partnerjev.

Svet delavcev v pismu izraža zaskrbljenost tudi nad izjavami ministra o koristnosti strateškega partnerja v Luki Koper ter ustanovitvi holdinga, nazadnje v povezavi s Slovenskimi železnicami. Svet delavcev v takem povezovanju ne vidi nobenih objektivnih koristi. Še več, meni, da nepremišljene in nestrokovne izjave najodgovornejših v državi povzročajo poslovno škodo ter zmedo v gospodarskem in političnem prostoru.

"Skoraj neverjetno je, da smo se razvili v najuspešnejše pristanišče na območju, da vodimo ključni poslovni sistem transportno-logistične panoge v državi, pa pri vas ne uživamo potrebnega zaupanja," pišejo delavci ministru. V pismu ga v imenu vseh zainteresiranih - poslovnih partnerjev, zaposlenih, špediterjev, agentov, prevoznikov in drugih - pozivajo, naj jih v Kopru obišče, in ga obenem javno sprašujejo, kaj namerava narediti za razvoj pristanišča in transportno-logistične dejavnosti.

Odziv ministrstva
Na ministrstvu pa so se na pismo odzvali z besedami, da je projekt drugega tira "v zadostni zrelosti za prijavo na razpis v februarju, vendar je predpogoj za prijavo zaprta finančna konstrukcija, torej jasen vir financiranja preostalega dela investicije izven evropskih sredstev". Odločitev je zdaj na vladi, "cilj pa ne sme biti le pridobitev evropskih sredstev, temveč dokončanje izgradnje drugega tira, za to pa so potrebna sredstva v višini celotne investicije in ne le njenega dela". Dodajajo, da izgradnja drugega tira ostaja ena izmed glavnih prioritet Slovenije.