Komunala Škofja Loka je v okviru javne službe oskrbe s pitno vodo lani upravljala 157.046 metrov javnega vodovodnega omrežja. Foto: Pixabay
Komunala Škofja Loka je v okviru javne službe oskrbe s pitno vodo lani upravljala 157.046 metrov javnega vodovodnega omrežja. Foto: Pixabay

Računsko sodišče je v izdanem revizijskem poročilu Komunali Škofja Loka podalo priporočila za nadaljnje izboljšanje neprekinjenega poslovanja in neprekinjenega delovanja informacijskega sistema, so danes sporočili s sodišča.

Kot so navedli, se je družba z večjim izzivom srečala med lanskimi poplavami. "Komunala Škofja Loka je vse aktivnosti, potrebne za povrnitev običajnega delovanja, izvedla sama, pri tem pa nenehno skrbela, da so imeli prebivalci nemoteno, varno in zanesljivo oskrbo s pitno vodo oz. da so bili v primerih, v katerih tega ni bilo mogoče zagotoviti, obveščeni o razglašenem ukrepu preventivnega prekuhavanja pitne vode," je navedlo sodišče.

Komunala po navedbah računskega sodišča ni sprejela posebnih dokumentov, v katerih bi urejala neprekinjeno poslovanje, prav tako neprekinjenega poslovanja ni vključila v strateške dokumente. Določene elemente tega poslovanja je uredila v dokumentaciji, ki jo je pripravila na podlagi predpisov s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter s področja oskrbe s pitno vodo.

Sprejela in uporabljala je načrt zaščite in reševanja ob motnjah pri oskrbi s pitno vodo, vendar ta ni bil posodobljen vse od leta 2006. Cilji poslovanja na področju oskrbe s pitno vodo so bili določeni v poslovnih načrtih. Družba ni opravila analize vpliva na poslovanje in ocene tveganj, prav tako ni sprejela registra tveganj, so našteli.

V Komunali Škofja Loka je zadolžitev za zagotavljanje neprekinjenosti storitev informacijskega sistema dodeljena in pogodbeno urejena s posameznimi zunanjimi izvajalci oz. z občino. Komunala Škofja Loka nima dokumentiranega načrta za neprekinjenost delovanja informacijskega sistema, prav tako ni opravila popisa kritičnih sistemov in delov sistema, so navedli na računskem sodišču.

Ključna informacijska storitev, ki se nanaša na oskrbo s pitno vodo, je program SCADA, ki omogoča daljinski nadzor in aktivno upravljanje vodovoda. V primeru nedelovanja nadzornega sistema lahko družba ročno izvaja nadzor nad kakovostjo pitne vode in dezinfekcijo, prav tako lahko ročno upravlja črpalke ali preusmerja vodo iz posameznih vodnih virov v sistemu, so še ugotovili revizorji.

Komunala Škofja Loka je na področju oskrbe s pitno vodo ključnega pomena za 19.712 prebivalcev na območju škofjeloške občine in okolice ter za organizacije, ki delujejo na področju oskrbe. V okviru javne službe oskrbe s pitno vodo je družba lani upravljala 157.046 metrov javnega vodovodnega omrežja.