V vaji so sodelovali slovenski in avstrijski reševalci. Foto: BoBo
V vaji so sodelovali slovenski in avstrijski reševalci. Foto: BoBo

Scenarij je predvideval trčenje avtobusa in osebnega avtomobila, ki zahteva tri smrtne žrtve in več ranjenih. Znanje in usposobljenost je preverjalo 187 slovenskih in avstrijskih reševalcev ter članov drugih pristojnih služb.

Tako obsežno čezmejno vajo so tam pripravili po osmih letih. V predoru Ljubelj še vedno ni mobilnega signala, vzpostavili naj bi ga ob obnovi elektrostrojne opreme, ki jo direkcija za infrastrukturo kot skrbnica predora načrtuje skupaj z Avstrijci.

Namen mednarodne vaje Ljubelj 2024 je bilo preverjanje in usklajevanje posredovalcev z obeh strani. Vodja izpostave uprave za zaščito in reševanje v Kranju Domen Torkar je dejal: "Vadili smo resnično situacijo, ki se lahko zgodi, tudi z večjim številom ranjenih in mrtvih. Testirali smo sistem prvih posredovalcev, tistih, ki so vezani na prvi klic, in pa na dodatni klic vodje intervencije."

Reševanje v enocevnem predoru je v primeru požara zelo zahtevno, je opozorila Nevenka Zakrajšek iz DRSI-ja. "Pride do zelo hitrega dviga temperatur. Temperature se dvigajo po 100 stopinj na minuto. Takrat je tudi reševanje zelo oteženo, pravzaprav je že onemogočeno. Reševanje v prvih 20 minutah je še mogoče, potem se zaradi dviga temperatur tega ne da več."

Na vaji je sodelovalo šest ekip nujne medicinske pomoči iz vse Gorenjske. Množična nesreča povsem spremeni ustaljeno delo zdravstva, je pojasnil dolgoletni urgentni zdravnik Mitja Mohor: "Če pride do nenadnega velikega števila poškodovancev, je treba spremeniti organizacijo dela tako v zdravstvenih domovih kot bolnišnicah."

Vajo si je ogledal tudi obrambni minister Borut Sajovic. Dejal je: "Znamo pogledati tudi čez državno mejo. Vaja kaže, da smo odlično opremljeni, visoko motivirani in dobro usposobljeni."

V predoru Ljubelj mednarodna reševalna vaja