Šempetrsko podjetje Mahle bo ukinilo več kot 600 delovnih mest. Foto: EPA
Šempetrsko podjetje Mahle bo ukinilo več kot 600 delovnih mest. Foto: EPA

Ukrep pripisujejo šibkemu povpraševanju na avtomobilskem trgu v Evropi, ob tem pa napovedujejo posvetovanja s predstavniki zaposlenih. V Bosno in Hercegovino namerava Mahle preseliti proizvodnjo alternatorjev, manjša premestitev pa se nanaša na proizvodnjo e-kompresorjev, ki se seli na Madžarsko.

Z elektrifikacijo kot ključnim strateškim stebrom nemške skupine Mahle po pojasnilih podjetja ohranjajo poln zagon pri razvoju visoko zmogljivih in inovativnih izdelkov na tem tehnološkem področju. Nadaljujejo tudi s trajnostno preobrazbo podjetja Mahle Electric Drives Slovenija v smeri proizvodnje izdelkov za potrebe elektrifikacije v avtomobilski industriji.

"Še zlasti v podjetju v Šempetru načrtujemo naložbe za novo proizvodnjo sistemov za električna vozila," so poudarili v sporočilu za javnost. Trenutno zaznavajo upad na praktično vseh trgih, na katerih delujejo – avtomobilskem, trgu električnih koles, necestne mobilne mehanizacije in v drugih segmentih, je dejal direktor Mahle Electric Drives Slovenija Guntram Haas.

"Na podlagi teh dejstev moramo v družbi Mahle Electric Drives Slovenija načrtovati naše poslovanje za bližnjo prihodnost tako, da bomo okrepili našo konkurenčnost, še zlasti, ker je tovarna Mahle v Šempetru osrednjega pomena za prihodnjo rast na področju elektrifikacije," so direktorja še povzeli v sporočilu za javnost.

Socialno sprejemljive rešitve za delavce

Kot je dodal Haas, si prizadevajo poiskati socialno sprejemljive rešitve za tiste zaposlene, ki jih bodo ti ukrepi prizadeli. "Zdaj bomo pristopili k procesu posvetovanj s predstavniki zaposlenih," je dodal.

Šempeter pri Gorici je največja od petih lokacij skupine Mahle v Sloveniji. Družba, ki je nastala s preimenovanjem nekdanje Letrike, potem ko je ta pristala v nemških rokah, v Sloveniji skupaj zaposluje več kot 2000 ljudi.

Z okoli 1700 zaposlenimi je Šempeter osrednje razvojno in proizvodno središče za električne pogonske sisteme in mehatroniko, ki se uporabljajo v hibridnih in električnih vozilih ter električnih kolesih. V zadnjih letih je Mahle v Šempetru zagnal tudi proizvodnjo elektromotorjev za nova vozila in električna kolesa.