Kot je poudaril slavnostni govornik, premier Robert Golob, investicija dokazuje, da je mogoče velike investicije izpeljati na pravi način. Vrednost celotne investicije je 61,7 milijona evrov, od tega je bilo 43 milijonov evrov povratnih evropskih sredstev iz mehanizma za okrevanje in odpornost.
"Ta investicija potrjuje našo zavezanost, da bomo še naprej investirali v čiste tehnologije, da bomo investirali v prihodnost, ki bo brezogljična in ki bo spodbujala ne samo javni promet kot tak, ampak razvoj železniškega omrežja po celotni državi," je dejal Golob. Po njegovih besedah ne gre le za eno investicijo, pač pa se razvoj železniškega omrežja sočasno izvaja po vsej državi.
"Je pa ta investicija bistveno več, ker smo prav v Novi Gorici s koordiniranim delom vseh ministrstev, tako ministrstva za kulturo, ministrstva za infrastrukturo, tudi ministrstva za zamejce in Slovence po svetu, uspeli v sodelovanju z obema občinama dobesedno združiti aktivnosti na vseh nivojih," je dejal Golob.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je dejala, da je z izvedenimi deli novogoriška železniška postaja pridobila zmogljivejšo infrastrukturo, ki bo omogočala večjo funkcionalnost, večjo varnost ter boljšo uporabniško izkušnjo za potnike. Postaja bo od zdaj namenjena le še njim, medtem ko postajališče za tovorni promet umikajo.
V okviru prenove so zgradili otočni in bočni peron z nadstrešnicami, ki potnike ščitijo pred vremenskimi vplivi. Uporabna dolžina obeh peronov je 387 metrov. Perona in dostopne poti so opremljeni z urbano opremo ter informacijskimi oznakami in opremo. Postaja je bogatejša za sodoben podhod, ki potnikom omogoča varen in enostaven dostop do peronov. Novi podhod, dolg nekaj več kot 57 metrov in širok 10 metrov, je opremljen z dvigali in stopnišči ter povezuje Trg Evrope z Novo Gorico.
Prenovljena je bila tirna infrastruktura, kjer so bili nadgrajeni tiri in tirne naprave v skupni dolžini 6,82 kilometra. Na vzhodni strani postaje so uredili tudi novo parkirišče z 78 parkirnimi mesti in polnilnicami za električne avtomobile. Novo je tudi avtobusno postajališče za uporabnike železniških storitev ter nova dostopna cesta, ki se prek obstoječega cestnega priključka navezuje na Erjavčevo ulico.
Prenovo stavbe so izvajali pod nadzorom zavoda za varstvo kulturne dediščine. Železniška postaja, zgrajena leta 1906, je bila sicer eden od redkih objektov v Gorici, ki po drugi svetovni vojni niso pripadli sosednji Italiji, ampak je ostala na slovenski strani meje, kjer so po vojni zgradili Novo Gorico.
Območje postaje je bilo v prvi in drugi svetovni vojni tarča bombardiranj. Med tokratno obnovo so tako delavci naleteli na več bomb, ki so jih pirotehniki uspešno odstranili.
Prav ob novogoriški železniški postaji bo 8. februarja vrhunec uradnega odprtja EPK-ja s slovesnostjo na tamkajšnjem Trgu Evrope, ki leži delno v Sloveniji, delno pa v Italiji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje