Širitev ceste v tri vozne pasove proti centru je bila izvedena skupaj z urejanjem kolesarskih poti, ki so financirane z evropskimi sredstvi, s ciljem spodbujanja trajnostne mobilnosti ter zmanjševanja avtomobilskega prometa v mestu, so poudarili v Koaliciji za trajnostno prometno politiko.
Mestno občino Ljubljana (MOL) in Evropsko unijo (EU) pozivajo, naj ne skreneta s poti, ki sta si jo tako mesto Ljubljana kot EU zadala na področju trajnostnega urejanja prometa. "Opozarjamo, da ima širitev Dunajske ravno nasprotne učinke, saj v mesto dodatno privablja avtomobilski promet in povečuje emisije toplogrenih plinov – te bi morala Slovenija znižati za 36 odstotkov glede na leto 2005," so zapisali.
Proti povečanju prometa v središču mesta
Kljub obsežnim prenovam dveh glavnih vpadnic v mesto (Dunajska in Tržaška) z javnimi in evropskimi sredstvi ljubljanska občina s prenovo po navedbah koalicije ne sledi ciljem in ukrepom iz lastne celostne prometne strategije, kjer se je zavezala, da bo na vseh glavnih cestah zarisala rumene pasove.
"Dejstvo je še bolj skrb vzbujajoče, saj Evropska unija namenja velika sredstva za nadomeščanje osebnega prometa s spodbujanjem aktivne mobilnosti – hoje, kolesarjenja in javnega potniškega prometa; sprejela je tudi zavezujoče cilje za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov do leta 2030 za vsaj 55 odstotkov glede na leto 1990," so dodali v sporočilu.
Vsakršna širitev ceste po njihovi presoji težav z mobilnostjo ne rešuje, temveč jih še poglablja. "V mesto privablja avtomobile, povečuje emisije in hrup, ustvarja neprivlačno in nevarno okolje za pešce in kolesarje, povečuje dnevne migracije z avtomobilom, slabša življenjsko okolje prebivalcev, se posebej ljudi, ki živijo ob prometnici," so kritični.
Kaj koalicija pričakuje od občine
Od občine med drugim pričakujejo, da s prenovo Tržaške in Dunajske ceste na obeh cestah uredi rumene pasove na obstoječih voznih pasovih in da poveže parkirišče P&R Dolgi most/Stožice s hitrimi avtobusnimi linijami s frekvenco na pet do sedem minut.
Prav tako pričakujejo takojšnje sprejetje podnebne strategije in zavezujočih ukrepov za doseganje znižanja emisij toplogrednih plinov za 27 odstotkov do 2030, saj bo ravno znižanje emisij toplogrednih plinov v prometu najzahtevnejša naloga.
EU pa pozivajo, da svoje finančne spodbude za ukrepe povečanja deleža trajnostne mobilnosti poveže s pogojem, da mesto, ki prejema evropska sredstva, na cestah ne sme izvajati ukrepov, ki spodbujajo večjo uporabo osebnega motornega prometa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje