Zapore so postavljene na križišču s Tivolsko ter Trgom OF ter na drugi strani z Vilharjevo. Vilharjeva cesta je prehodna in se bo v dneh, ko se bodo izvajala dela, uporabljala za obvoze mestnih avtobusov, ki nato nadaljujejo pot skozi podvoz pri Orto baru in Trgu OF, kjer lahko nadaljujejo proti Bavarskemu dvoru.
Popolna zapora Dunajske ceste danes ni povzročila prometnega kaosa, je pa bil ponekod po mestu zaradi tega povečan promet. Čeprav bodo v ponedeljek promet po Dunajski cesti na območju železniškega nadvoza delno sprostili, je z naslednjim tednom pričakovati več težav. Po praznikih bo namreč prometni pritisk na prestolnico spet večji.
Popolna zapora Dunajske ceste na območju železniškega nadvoza tik pred vstopom v ožje središče mesta bo trajala do 7. januarja, v tem času pa je obvoz urejen po Celovški, Drenikovi, Samovi in Tivolski cesti ter v obratni smeri, prometni tokovi v središče mesta pa so se preusmerili tudi na nekatere druge ceste.
"Že zjutraj, pa tudi dopoldne je bil povečan promet predvsem na Šmartinski in Topniški cesti," je tako za STA dejal vodja prometno informacijskega centra za državne ceste Branko Nastran. Dela na eni najbolj pomembnih ljubljanskih vpadnic se medtem danes niso bistveno odrazila na ljubljanski obvoznici, saj je praznični čas, ko je prometa manj, je pojasnil Nastran.
"Pričakujemo pa več težav v središču mesta in tudi na ljubljanski obvoznici od ponedeljka naprej, ko se bodo začele prave jutranje in popoldanske prometne konice. Zaradi delne zapore bo slabši pretok prometa kot običajno, predvsem pa bo to vplivalo v najhujših prometnih konicah," je poudaril.
Kot je še povedal, bodo večmesečna gradbena dela za zamenjavo in razširitev železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto, ki predstavlja prvo fazo prenove ljubljanske železniške postaje, vplivala tudi na spremembe v prometu na širšem ljubljanskem območju. Večje prometne obremenitve bodo na Drenikovi, Samovi, Slovenčevi in Topniški cesti, Štajerski in Savski cesti, Kajuhovi ulici, Letališki cesti, Ilirski ulici, Zaloški cesti, na večini severne obvoznice, na vzhodni, zahodni ter delu južne ljubljanske obvoznice, je ocenil.
Povečanje prometa na ožjem območju
Kot kažejo rezultati najnovejše analize, ki jo je pripravil Nacionalni center za upravljanje prometa pri ministrstvu za infrastrukturo, se bo promet ob zapori Dunajske ceste na ožjem območju bistveno povečal na Trgu OF – dnevno povprečje števila vozil naj bi naraslo za 51 odstotkov oz. 20.269 vozil – in na Šmartinski cesti. Izračunano pri križišču s Topniško cesto naj bi promet narasel za 37 odstotkov, kar pomeni dodatnih 36.134 vozil. V konicah naj bi bila medtem rast prometa 58- oz. 15-odstotna.
Na Celovški cesti, ki je že tako najbolj obremenjena ljubljanska vpadnica, saj pri križišču z Rusko ulico dnevno povprečno zaznavajo 38.808 vozil, se bo promet pri križišču z Bleiweisovo cesto po ocenah povečal za 15 odstotkov, to je dodatnih 5033 vozil dnevno.
Spremembe prometnih obremenitev ob zapori bodo po pričakovanjih tudi na ljubljanskem avtocestnem obroču. Medtem ko se bo promet na dnevni ravni po ocenah na večjem delu obroča minimalno povečal, pa se bo v konicah ponekod povečal, ponekod pa zmanjšal. Na vzhodni obvoznici naj bi se promet v jutranji konici po izsledkih analize tako povečal za 18 odstotkov, na južni pa za 10 odstotkov. Na zahodni obvoznici naj bi se obremenitve po drugi strani zmanjšale za dva odstotka, na severni obvoznici pa za do 10 odstotkov.
Podirajo nadvoz
V noči na četrtek so tako začeli podirati južni del nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani, gre za eno najzahtevnejših faz v sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana. Promet po Dunajski bo v naslednjih mesecih prilagojen delom, pristojni pa voznike pozivajo k strpnosti.
Pred popolno zaporo Dunajske je k strpnosti znova pozval tudi ljubljanski župan Zoran Janković. Kot je poudaril, je to po Celovški cesti druga najprometnejša cesta v Ljubljani, po kateri se v obe smeri dnevno povprečno pelje 25 tisoč avtomobilov. Dodal je, da je bil datum popolne zapore skrbno izbran, saj v teh štirih dneh takšnega števila vozil ni pričakovati. "V vsakem primeru pa pričakujemo zastoje," je dodal župan.
Celovita prenova dve leti
Bolj kot na štiridnevno zaporo Janković sicer opozarja na dogajanje po tem datumu. "Dve leti in pol bo življenje okoli železniške postaje izjemno težko in pestro," je opozoril in voznike, ki se lahko, pozval k izogibanju mestnemu središču.
Celovita prenova naj bi trajala dve leti, vse do takrat je pričakovati gnečo tako v samem središču kot tudi na mestnih vpadnicah. Policija bo, skupaj z mestnimi redarji, za boljšo pretočnost prometa v Ljubljani skrbela z okrepljenimi enotami.
Prenova železniškega nadvoza bo omogočala neprekinjeno obratovanje železniškega potniškega prometa, saj bosta dva železniška tira stalno v uporabi. Spremenjeni bodo tudi vozni redi in poti vlakov. Predvsem bo manjši del vlakov na progah Ljubljana–Jesenice in nasprotno ter Ljubljana–Kamnik Graben, predvsem zunaj konic, vozil do začasnega novega postajališča Ljubljana Šiška, od koder bo organiziran avtobusni prevoz.
Druga faza
V drugi fazi, ki bo predvidoma trajala od 8. januarja do 21. februarja, bosta na Dunajski cesti urejena dva vozna pasova proti severu in dva proti jugu. Popolna zapora obeh pločnikov bo ostala, a bodo na zahodni strani vzpostavili koridor za pešce in kolesarje.
V naslednji fazi bodo med 22. februarjem in 30. marcem odprli še dva dodatna pasova, tako da bosta ostala popolnoma zaprta le pločnika, trije vozni pasovi po Dunajski cesti pa bodo prevozni. Od 1. aprila do 26. junija bodo ostale še delne zapore pločnikov. Po tem datumu se bodo vse zapore ponovile zaradi izvedbe del na severni strani nadvoza.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje