Eden od največjih infrastrukturnih projektov v državi, škofjeloška oziroma poljanska obvoznica, je stala skoraj 52 milijonov evrov, od tega je 85 odstotkov evropskih sredstev.
Obvoznica je dolga 3.932 metrov, najzahtevnejša pa je bila gradnja predora v dolžini 712 metrov in 492 metrov dolgega ubežnega rova.
Na obvoznici je tudi sedem mostov, šest križišč, po dva podvoza in podhoda, regulacija vodotoka v dolžini 488 metrov in izvedba protihrupnih ukrepov v dolžini 1.157 metrov.
Zagotovila, da je tudi predor popolnoma varen
Po vseh zapletih pri gradnji poljanske obvoznice direktor Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) Damir Topolko upa, da se tovrsten projekt ne bo nikoli več ponovil. "Smo pa veseli, da smo vendarle prišli do konca in smo ga danes odprli," je poudaril.
Ob tem je zavrnil vse dvome o varnosti predora in poudaril, da je ta zgrajen po najsodobnejših standardih in popolnoma varen. Nova obvoznica po zagotovilih DRSI zagotavlja boljšo prometno varnost vseh udeležencev v prometu, pa tudi izboljšano kakovost bivanja prebivalcev Škofje Loke ter izboljšano dostopnost in povezanost Poljanske doline z osrednjo Slovenijo.
Obvoznica kot olajšanje za mesto
Kot je poudaril škofjeloški župan Miha Ješe, bo preusmeritev tranzitnega prometa iz mestnega jedra na obvoznico pravo olajšanje za mesto. "Poljanci bodo veseli krajših potovalnih časov, Ločani pa bomo zelo hvaležni za mir in ponujeno razvojno priložnost. Poskrbeli bomo za razcvet starega mestnega jedra," je obljubil.
O pomenu obvoznice priča množična udeležba na današnji slovesnosti, na kateri se je zbralo veliko Ločanov in Poljancev. Praznovanje so po uradnem dogodku nadaljevali na Spodnjem trgu, kjer so prebivalci na druženje povabili vse, ki so pred dvema letoma sodelovali pri protestnih shodih, po katerih je bila nato konec leta 2013 vendarle podpisana pogodba z izvajalcem za dokončanje obvoznice.
Škofjeloško obvoznico so načrtovali skoraj 40 let. Sedanja trasa je bila potrjena leta 1991, priprava lokacijskega načrta pa stekla sedem let pozneje. Pripravljalna dela, gradnja križišča s priključkom obvoznice na Ljubljansko cesto in krožnega križišča v Zmincu so se začela leta 2007.
Čas gradnje se je podaljšal zaradi dolgotrajnih postopkov razlastitev, razveljavljenega gradbenega dovoljenja za eno izmed etap, stečajev gradbenih podjetij in zapletenih predpisov s področja javnega naročanja. Konec letošnjega poletja so Gorenjska gradbena družba in podjetji Iskra sistemi ter OHL ŽS opravila še zadnja dela na obvoznici. Po novi cesti bo promet stekel v sredo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje