Načrtovalci računajo, da bo postopek prenove strategije končan do junija letos. Trenutno v Sloveniji podobne strategije izdeluje okoli 180 občin.
![Med ujmo uničena cesta, ki povezuje Slovenj Gradec in Dravograd. Foto: MMC RTV SLO Med ujmo uničena cesta, ki povezuje Slovenj Gradec in Dravograd. Foto: MMC RTV SLO](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2023/08/05/66104338.jpg)
Prejšnja celostna prometna strategija za Mestno občino Slovenj Gradec je iz leta 2017, dokument pa po besedah slovenjgraškega podžupana Petra Pungartnika ni bil sam sebi namen, ampak je bil uporaben. V preteklih letih so namreč v slovenjgraški občini pri prostorskem urejanju in izboljševanju prometne varnosti tudi na podlagi te strategije izvedli več korakov naprej za vse udeležence v prometu.
Pungartnik je med drugim poudaril ureditev veliko dodatnih površin za pešce in izgradnjo novih devet kilometrov kolesarskih poti, omenil pa je tudi izgradnjo 240 novih stanovanj, ki se po njegovih besedah povezujejo v neko celoto.
Tudi od nove oz. prenovljene strategije pričakuje, da bo uporabna. "Iščemo najboljše rešitve, zato smo povabili strokovnjake s področja prometa. Skušamo pa v teh strategijah zajeti čim več potreb in želja," je dodal Pungartnik.
Tako je na javni razpravi v sredo sodelovalo nekaj več kot 30 občanov, ki so podali svoja razmišljanja, in med predlogi, kaj si želijo čez deset let, so med drugim navedli boljšo infrastrukturo na podeželju, garažno hišo v mestu, revitalizacijo letališča, dostopen javni potniški promet in zgrajeno južno obvoznico. Med željami oz. predlogi so bile tudi širitev ceste na Kope za potrebe kolesarstva in organizacija zaključka kolesarske dirke po Sloveniji na Kopah ter kabinska povezava s Partizanko.
Pungartnik pa je poudaril veliko potrebo po dodatnih parkiriščih. "Imamo bolnišnico, ki je vsakodnevno generator prometa. In zagotoviti vsem, ki prihajajo, neko normalno parkiranje, je vizija prihodnosti," je dejal.
"Slovenj Gradec je nadpovprečen, kar zadeva ukrepe, ki jih je že izvedel na področju prometa in mobilnosti," je ocenil Sebastian Toplak s Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, ki sodeluje pri pripravi prenovljene strategije.
Pri njenem snovanju želijo sodelujoči, kot je dodal, preveriti, ali je bilo kje kaj pozabljeno v obstoječi strategiji, hkrati pa želijo preveriti in integrirati aktualne smernice na tem področju ter prisluhniti predvsem občanom in drugim uporabnikom.
"Smo pa tukaj uokvirjeni v usmeritve, ki jih je podala Slovenija skupaj z EU-jem," je dodal. Strategija bo tako šla v smeri zmanjševanja negativnih učinkov motornega prometa na okolje in zagotavljanje večje prometne varnosti.
Prihodnja dva javna dogodka v okviru postopka priprave prenovljene celostne prometne strategije za slovenjgraško občino bosta prihodnji teden, ko bodo na razprave posebej povabili mestne četrti in vaške skupnosti, je napovedal sodelujoči pri pripravi strategije Peter Zajc iz Regionalne razvojne agencije za Koroško.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje