Ta naj bi potekala od izvoza z avtoceste na Čatežu, prek novega mostu čez Savo in vse do krožišča pri Tušu, kjer bi se priključila na novo Vrbinsko cesto, ki bo nekoč povezala Brežice s Krškim.
Nekateri krajani so že na javni predstavitvi glasno protestirali, da je ta obvoznica nepotrebna, da bo zaradi nje izgubljeno veliko najboljših kmetijskih zemljišč in da bodo z njo še bolj povečali promet skozi Brežice. Ker se bojijo, da kljub temu ne bodo uslišani in da bodo načrtovalci nadaljevali umeščanje te ceste v prostorske načrte, so začeli zbirati podpise krajanov proti tej obvoznici in razmišljajo o ustanovitvi civilne pobude. Do zdaj so zbrali že 250 podpisov.
Tone Hribernik je prepričan, da bi lahko zdajšnjo obvoznico, Cesto svobode, uredili tako, da bi ji dodali pločnike in kolesarsko stezo, na kar že vrsto let opozarjajo, in meni, da nova ni potrebna. Ob tem dodaja: "Mi v Brežicah vztrajamo, naj se obstoječa cesta razširi, posodobi, napravi morebitne potrebne protihrupne zaščite in naj se projekt nove obvoznice 500 metrov stran opusti."
Obvoznica na račun kmetijskih zemljišč
Krajani v Trnju, Zakotu, Bukovšku in Cundrovcu so prepričani, da bo nova obvoznica uničila veliko kmetijskih zemljišč, tudi petim večjim kmetijam, ki so zaščitene. Zato bodo te ostale brez možnosti za preživetje. Kmetovalec Franc Novak ponazori to s svojim primerom: "Meni vzame praktično štiri hektarje travnika, v bistvu se potem z živinorejo ne morem več ukvarjati. Ker razbije mojo zemljo diagonalno tako, da ostanejo take 'flike', da sploh ne pridejo več v poštev. Na to cesto pod nobenim pogojem ne bom pristal. Edino, če me razlastijo, potem pa imam narejen že plan B." Kakšen je ta, za zdaj noče pojasniti.
Po mnenju krajanov je trasa obvoznice speljana preblizu naselja, kar jim bo povzročilo nepotrebne težave. Tina Mirt v imenu teh krajanov zatrjuje, da so vsi odločno proti tej obvoznici in da se bodo borili do konca. Ob tem dodaja: "Mi smo definitivno proti zaradi tega, ker bodo speljali četrt prometa čez to našo dolino in skozi Brežice. To pa pomeni, da bo cesta speljana po najboljših kmetijskih zemljiščih, se pravi po vodovarstvenem območju, kar bo prineslo ogromno hrupa, emisij, onesnaženega zraka, tal in vode."
Medtem ko nekateri Brežičani nasprotujejo novi, skoraj pet kilometrov dolgi obvoznici in 400 metrov dolgemu mostu čez reko Savo, pa si tega zelo želijo v krajevni skupnosti Dobova, kjer so jim most čez Savo vseskozi obljubljali. Številni v brežiški občini pa so prepričani, da je nesmiselno graditi obvoznico samo za tiste, ki se bodo na ta način izogibali plačilu cestnine. Brežičani je zase ne potrebujejo, so odločni.
Za MMC Goran Rovan
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje