Soglasje Darsa o možnosti vožnje skozi predor Markovec brez vinjete so v Izoli prejeli v četrtek, hkrati s potrditvijo, da se predor Markovec izvzame iz vinjetnega sistema. Kot je predvideno v elaboratu, ki sta ga pripravili občini Koper in Izola, bo med Žusterno in Izolo začel veljati nov prometni režim.
Ta predvideva popolno zaporo dela obalne ceste, med priključkom na Krožno cesto in priključkom Ruda. S tem obe občini sklepata dolga leta trajajočo bitko za enega najlepših delov slovenske Obale in odpirata nove priložnosti za njegov razvoj.
Zapora začne veljati 20. marca
Popolna zapora obalne ceste, ki sta jo občini predvideli v elaboratu prometne ureditve, bo začela veljati 20. marca ob 11. uri, kar pomeni, da bo od te ure dalje ves motorni promet preusmerjen na druge lokalne ceste oziroma skozi predor Markovec, z izjemo intervencijskih vozil in vozil lokalnih prebivalcev, ki prek tega odseka obalne ceste dostopajo do svojih hiš. Navedeni dostop za lokalne prebivalce velja samo za tiste, ki se peljejo od Kopra.
Nova prometna ureditev napoveduje tudi spremembe v javnem potniškem prometu na relaciji Koper–Izola–Piran, ki bo po novem preusmerjen na hitro cesto Koper–Izola, skozi predor Markovec. Spremembe, ki jih bodo z izvajalcem javne službe, družbo Arriva, dokončno uskladili v naslednjih dneh, bosta občini podrobno predstavili v torek.
Več mesecev trajajoč postopek
Na Darsu so že lani prejeli vlogo koprske in izolske občine za izdajo soglasja k ureditvi obvoza skozi predor Markovec zaradi načrtovanega zaprtja obalne ceste. Vlada je nato decembra sprejela novelo uredbe o avtocestah in cestnini, ki razširja možnost preusmeritve prometa pod pogojem, da Dars kot upravljavec pozitivno odgovori na vlogo predlagatelja obvoza, ki upravlja necestninsko cesto. Ta rešitev bi prišla v poštev za predor Markovec, saj se občini Izola in Koper že vse od odprtja zavzemata za izločitev tega predora iz vinjetnega sistema.
Konec lanskega leta je Dars od obeh občin zahteval dodatno argumentacijo, vključno z elaboratom za začasno zaprtje obalne ceste. Izolski župan je takrat poudaril, da se zavzemajo za trajno in ne začasno zaprtje. Koprski župan Boris Popovič pa je bil mnenja, da Dars potrebuje dodatno argumentacijo, skupaj z elaboratom o začasnem zaprtju, predvsem zato, da si zaščiti hrbet pred morebitnimi pobudami z drugih koncev države, ki bi se naslanjale na ta ukrep.
Z zaprtjem obalne ceste med Izolo in Koprom bi Slovenija vzpostavila zeleni koridor ob obali, poleg večje kakovosti življenja prebivalstva pa bi povečala tudi svoj ugled resne evropske obalne države, je na nedavnem strokovnem srečanju opozoril Mitja Bricelj z ministrstva za okolje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje