V Sloveniji imamo kar precej ljubiteljev starodobnih motorjev, ki imajo v lasti več ohranjenih in obnovljenih motorjev, le redki pa imajo svojo zbirko odprto za javnost. Med njimi je nekdanji dirkač Franc Pušnik, ki je v Slovenski Bistrici uredil Muzej starodobnih športnih motociklov, v katerem je razstavljena njegova zasebna zbirka dirkalnikov, ki jih je vozil v dolgoletni motoristični karieri, poleg tega pa še vrsta zanimivih starih motorjev, ki jih je sam obnovil. Vsi so vozni, nekatere med njimi pa ima celo registrirane in se z njimi občasno še vedno popelje.
Franc Pušnik je 78-letni avtomehanik, ki se je že zelo mlad začel ukvarjati z motorističnimi dirkami. Svojo prvo dirko je odpeljal leta 1950 na Dobrni, star komaj 14 let, in to na 125-kubičnem puchu (letnik 1948). Potem je dirkal po vsej Jugoslaviji, od Portoroža, Škofje Loke, Preluke do drugih mest, tudi v tujini, večkrat v Avstriji na Salzburgringu. Njegov prvi motor je verjetno pristal na kakšnem odpadu, drugega, 175-kubičnega pucha SVS, letnik 1954, je prodal in po nekaj desetletjih ponovno odkupil, saj ga je našel zapuščenega med slamo na enem od kozolcev. Vrsto let je vozil Tomosove dirkalnike, vse od 50-, 125-, 175- do 250-kubičnega. Preizkusil pa se je tudi na drugih - benelliju, ducatiju, nortonu, harley davidsonu, aermacchiju in BMW-ju. Dvakrat je postal celo republiški prvak, na državnem prvenstvu Jugoslavije je vozil le nekaj dirk, predvsem zaradi oddaljenosti nekaterih dirkališč. Leta 1967 je svojo tekmovalno kariero zaradi težav s hrbtenico za nekaj let prekinil, potem pa nadaljeval z dirkami starodobnikov.
Leta 2006 je uredil svoj muzej, ki stoji ob glavni cesti skozi Slovensko Bistrico, na Mariborski 33. V njem so razstavljeni skoraj vsi motocikli, ki jih je vozil v bogati dirkalni karieri. Med dirkalniki je še posebej ponosen na motocikel tomos puch 250 SGSS, letnik 1958. Med tistimi, ki jih je restavriral, omenimo le nekatere: zanimiva in redka sta 50-kubični Tomosov in 125-kubični Puchov skuter, motor BSA, 500-kubični moto guzzi falcone, letnik 1948, BMW R 50-2, letnik 1962. Med motorji še posebej izstopa eden redkih ohranjenih - puch 250 SGSS, letnik 1957, ki se lahko pohvali z 8800 obrati na minuto in končno hitrostjo več kot 140 km na uro. Teh je bilo izdelanih bolj malo, saj so pri njem uporabili številne nepreverjene novosti, ki se
niso obnesle. Zanj so mu Avstrijci ponujali več kot 70 tisoč evrov, vendar jih je zavrnil, češ da bo o njihovi ponudbi še premislil.
Med razstavljenimi starodobniki so trije tudi registrirani, na katere se Franc Pušnik še vedno rad usede in se z njimi kam popelje. To sta Puchov in BMW-jev prikoličar ter puch 175 sport. V njegovi zbirki so razstavljene tudi številne fotografije, pokali, medalje in priznanja. Še vedno kupuje stare motorje in jih obnavlja. Tako trenutno restavrira moto guzzi falcone 500 sport. V svoji garaži pa ima tudi en starodobni avtomobil - 850-kubični renault florida cabrio, letnik 1957, ki ima tako platneno kot pločevinasto streho. Tega je obnovil že pred 32 leti in ga seveda ne pokaže vsakomur. Ob predstavitvi motorjev hudomušni in zgovorni Franc postreže še z zanimivimi zgodbami, ki jih je doživel na motorjih. In teh, verjemite, ne manjka, zato je obisk Muzeja starodobnih motorjev Pušnik lahko pravo doživetje.
Za MMC Goran Rovan
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje