
Tudi v Združenju mestnih občin Slovenije zavračajo očitek o neupravičenem zvišanju cen vrtcev. Dvig povprečnine za letošnje leto ni upošteval zvišanja plač v javnem sektorju, so poudarili. Opozorili so še, da mestne občine prejmejo izrazito manj sredstev na prebivalca, a so nesorazmerno bolj obremenjene zaradi večjega števila javnih uslužbencev.
V združenju so v sporočilu za javnost spomnili, da so bile lani dogovorjene pomembne izboljšave sistema financiranja občin in da je bila prav tako dogovorjena višja povprečnina. Poudarili pa so, da je dvig povprečnine odražal rast stroškov preteklega štiriletnega obdobja, torej obdobja pred začetkom izvajanja plačne reforme v javnem sektorju.
"Dvig povprečnine za leto 2025 ni upošteval dviga stroškov plač v javnem sektorju v letu 2025, zato ne pokriva tudi višjih stroškov izvajanja programov javnih vrtcev," so navedli v združenju. Podobno so v torkovem sporočilu opozorili tudi v Skupnosti občin Slovenije.
V združenju mestnih občin pa so danes opozorili tudi, da dvig povprečnine ne pomeni enakega dviga sredstev za vse občine, temveč mestne občine prejmejo izrazito manj sredstev na prebivalca, hkrati pa so nesorazmerno bolj obremenjene zaradi večjega števila javnih uslužbencev, vključno z večjim številom zaposlenih v vrtcih.
Ob tem so navedli, da so vrtci primer javne storitve, kjer strošek dela predstavlja glavnino cene storitve, in sicer približno 80 odstotkov. Trditve ministrstva za vzgojo in izobraževanje, da je določanje cen vrtcev v pristojnosti občin, po navedbah združenja v teoriji držijo. "A ta pristojnost je dejansko izvotljena, saj se cena določa na podlagi izračuna oz. metodologije, kjer občine nimajo praktično nobenega večjega vpliva na obseg izvajanja ali stroške poglavitnega elementa cene, to je stroška dela," so opozorili.
Prav tako po njihovih navedbah država določa normative, ki vplivajo na minimalno število zaposlenih. "Vpliv drugih stroškov (npr. ogrevanja, čiščenja, potrošnega materiala) na ceno je minoren," so pojasnili.
Po njihovem prepričanju je v javnem diskurzu potrebno zavedanje, da dvigi stroškov, na katere občine nimajo vpliva, samodejno vodijo v dvig cen programov vrtcev. Zato zavračajo očitke o neutemeljenosti dviga cen vrtcev, ki se v javnosti zavajajoče prikazujejo kot pohlepnost občin.
V Združenju mestnih občin Slovenije med drugim predlagajo, da država prevzame breme povišanja stroškov plač v vrtcih, in sicer glede na dejanske stroške, ne prek povprečnine. Alternativna možnost pa je po njihovem mnenju "uzakonitev popolnega avtomatizma določanja cen, s čimer bi se izognili političnemu obračunavanju ob nujnih uskladitvah cen, ne nazadnje pa je mogoča tudi razprava, da se breme plač predšolske vzgoje po zgledu osnovnega šolstva v celoti prenese na državo".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje