Občina se lahko vede kot otrok, ki ima bogate starše. Če sama ne zasluži oziroma pridela dovolj premoženja, dobi denar od države. Pri izplačevanju seveda obstaja nekaj trikov. Na računu občine mora biti določena kvota denarja. To kvoto lahko zasluži sama. Lahko jo zasluže le del, a mora biti večji od polovice predvidene kvote, ostalo primakne država. Tretja opcija pa je, da občina ne doseže niti polovice te kvote. Takrat država ni več tako radodarna in ji primakne znesek v višini, ki ga je pridelala tudi občina.
Občine naj bi se financirale iz lastnih virov, to je z davki, obveznimi dajatvami in s prihodki od lastnega premoženja. Če je občina slabše gospodarsko razvita, ji država po pomaga po prej napisanih načelih, kar se dogaja v veliki večini slovenskih občin. Omeniti velja, da naj bi občina štela najmanj 5.000 prebivalcev. Ker pa zakon dovoljuje izjeme, je teh izjem v Sloveniji kar veliko.
Kot enota lokalne samouprave naj bi bila nekako najboljši približek države svojim prebivalcem. Zato si država in občina razdelita funkcije, ki jih morata opravljati za svoje prebivalce.
Pogajanja med občino in državo
Ločnica med zadevami, ki spadajo pod državo in pod občino, gre nekako takole: v občinsko pristojnost spadajo vse lokalne zadeve, ki jih občina lahko ureja samostojno in zadevajo samo prebivalce občine. Torej občine lahko opravljajo posamezne zadeve iz državne pristojnosti, ki jih nanje z zakonom prenese država in za katere tudi zagotovi finančna sredstva. O opravljanju državnih nalog se država dobesedno pogaja z občinami, saj se mora občina z opravljanjem le-teh strinjati, kar določa Ustava RS-ja.
Nad županom in občinskim svetom je DZ
Občino predstavljata župan in občinski svet, pod organe občine pa spadata tudi nadzorni odbor in volilna komisija. Naloga župana je zastopati občino, skrbeti za izvrševanje odločitev občinskega sveta in tudi voditi njegovo delovanje. Občinski svet pa je najvišji organ odločanja o vseh pravicah in dolžnostih občine. Prav svet nadzoruje delo župana.
Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne porabe in ima nadzor nad premoženjem v občini. Naštete organe pa nadzoruje državni zbor, ki ima možnost, da na predlog vlade razpusti občinski svet, župana ali oba hkrati.
A. J.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje