Vlada je danes sprejela predlog novele zakona o letalstvu, ki izjemoma omogoča vzpostavitev gospodarske javne službe za opravljanje posameznih letalskih linij.
To bi lahko država vzpostavila, če bi zaradi nezanimanja letalskih prevoznikov Slovenija izgubila pomembne letalske povezave, je pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Ustanovitev nove letalske družbe?
Predlog spremembe zakona je v čakanju na stečaj Adrie Airways, ki je bil oklican v sredo, pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, če drugi letalski prevozniki v EU-ju ne bi začeli opravljati mednarodnega zračnega prevoza v oz. iz Slovenije. To je eden od scenarijev, ki jih je začela preučevati vlada. Drugi je ustanovitev nove letalske družbe. Finančni minister Andrej Bertoncelj je po seji vlade spomnil, da je vlada Slovenskemu državnemu holdingu in Družbi za upravljanje terjatev bank naložila, da pripravita finančne izračune za obe možni rešitvi. Ko bodo ti znani, je Bertoncelj dejal, da bo "podprl vsako ekonomsko upravičeno rešitev".
Sprejet predlog novele zakona o letalstvu
Vlada sicer o možnosti ustanovitve nove letalske družbe na seji ta teden ni govorila, sprejela je le predlog novele zakona o letalstvu. "Gre za spremembo enega samega člena, ki daje državi možnost, da vzpostavi gospodarsko javno službo tudi za letalske povezave. Gre samo za možnost, treba se bo še uskladiti z Evropsko komisijo, sprejeti uredbo in narediti razpis, kjer bo možnost prijave za vse enaka," je pojasnila. Gre za letalske povezave, ki so za Slovenijo velikega pomena. Takšno rešitev dopušča tudi evropska zakonodaja. Vsaka država članica ima namreč pravico, da lahko uvede obveznost javnih služb za redne zračne prevoze na progah, ki veljajo kot izredno pomembne za gospodarski in socialni razvoj območja, ki mu služi letališče.
Potrebna sredstva bi zagotovila vlada
Če na določeni liniji, ki je potrebna za povezovanje gospodarstva, letalskega prevoza ne bi opravljal nobeden izmed letalskih prevoznikov z licenco katere od članic EU-ja, bi lahko ministrstvo začelo postopek za vzpostavitev obvezne javne službe. Potrebna sredstva bi zagotovila vlada. Ker pa vlada še ne more oceniti, katere povezave ne bodo vzpostavljene, v zakonu še ni ocene finančnih posledic. "Ne moremo vedeti, katere bodo tiste linije, ki jih trg ne bo sam uredil," je pojasnila Bratuškova.
Letalske družbe že ponujajo povezave
Želi si, da bi poslanci sprejeli predlog po hitrem postopku, da bo imela država možnost ukrepanja, če bo to potrebno. "Da se bo Ljubljana čim hitreje, s čim več linijami in čim ceneje povezala z Evropo in morda tudi s svetom," je dejala. Na seji vlade je dala v razmislek tudi idejo, da bi, če bo na voljo denar, razmislili tudi o kakšni liniji iz Maribora. Vendar pa za zdaj kaže, da bo Fraport Slovenija uspel po stečaju Adrie Airways znova vzpostaviti povezanost Slovenije. Letalska družba Lufthansa in njena hčerinska družba Swiss, obe iz Star Alliance, bosta po stečaju Adrie Airways z zimskim voznim redom ponudili povezave ljubljanskega letališča do Frankfurta, Münchna in Züricha. Novo povezavo z Brusljem pa je vzpostavila letalska družba Brussels Airlines.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje