Sliši se skoraj neverjetno. Vendar ko je Michael Landy pred nekaj meseci nekaj britanskih umetnikov pozval, naj mu donirajo svoja dela, da jih bo ... uničil, je bil odziv izredno dober. Landy, ki je leta 2001 uničil prav vso svojo lastnino, nekaj kasneje pa tudi dela, ki so mu jih podarili umetniški prijatelji, tako tokrat ni imel težav, da je v galeriji South London Gallery postavil projekt Art Bin (Umetniški smetnjak). Gre torej za nadaljevanje ustvarjanja umetnosti iz uničevanja umetnosti, torej za strategijo, zaradi katere je pred leti Landy (začasno) izgubil nekaj prijateljev. Vendar so ti isti prijatelji, tedaj zgroženi, da je Landy kot umetniški projekt 'prijavil' uničevanje del, ki so mu jih podarili, tokrat voljno pobrskali po omarah in na zadnjo pot poslali nekaj svojih platen.
Nekoliko 'piškava' participacija Hirsta in EminoveMed njimi sta tudi Tracey Emin in Damien Hirst. In oba sta nekoliko nezadovoljna, ker ne moreta participirati tako intenzivno, kot bi si želela. Eminova je zmogla prispevati le nekaj risb in mavčno skulpturo. Za 'skromno donacijo' je bila kriva njena čistilna vnema: "Pisal sem ji, ko je bila v Avstraliji in povedala mi je, da je ravno izpraznila svoj studio. Bila je nekoliko razočarana, ker se nisem oglasil nekoliko prej. Veste, umetniki tako ali tako nenehno mečejo stran svoja dela ali pa čez ponesrečeno sliko naslikajo kaj novega." Prav tako je nekoliko bolj skromen, kot bi si želel, Damien Hirst. Sam je za svoj delež v Landyjevem projektu določil sliko s premerom skoraj 6 metrov, a je bila za Landyjeve namene preprosto prevelika. Kot alternativo je nato Hirst uspešno predlagal dve manjši sliki lobanj.
Spomenik kreativni polomiji
S projektom Art Bin Michael Landy postavlja "spomenik kreativni polomiji". Tudi sam ga je večkrat polomil. Predvsem pri slikanju portretov. Tako je v galerijo vrgel kar nekaj portretov, po dokončanju katerih je ugotovil, da oseba na sliki preprosto ni podobna portretirancu. Pač. Tudi največjim umetnikom se je to dogajalo. Vsaj še dva britanska umetnika sta bila znana tudi po uničevanju svojih del. Britanski umetnik nemškega rodu Frank Auerbach je ubral prav nenavadno strategijo. Nekajkrat je namreč na dražbah kupil svoje lastno delo, ker se mu je preprosto zazdelo, da je ničvredno. Po nakupu ga je uničil. Veliko manj je kompliciral Francis Bacon. Smetnjak ob njegovi hiši je bil večkrat napolnjen s 'faliranimi' deli, kar pa so bistroumno izkoristili nekateri mimoidoči, ki so si tako 'omislili' bacona. Tudi če ga je umetnik sam razglasil za slabega, je bil kot bacon s podpisom še vedno dosti vreden.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje