Poročali smo, da se je zaradi močnega deževja in poplav v soboto v zgodnjih jutranjih urah zgodila huda nesreča - narasli potok Bolska je odnesel del brežine in službeno vozilo, s katerim sta se sodelavca Avto-moto zveze Slovenija (AMZS) ob svetovnem dnevu prve pomoči odpravljala na preventivno dejavnost v okviru programa Pomagaj prvi. Nesreča je bila usodna za oba.
30-letni inštruktor varne vožnje in 17-letna demonstratorka sta se okoli 6. ure zjutraj po lokalni cesti vozila proti Centru varne vožnje (CVV) Vransko. Vidljivost je bila zaradi močnega deževja in neugodnih vremenskih razmer izredno slaba, pri mostu, kjer je neurje močno spodkopalo vozišče in uničilo most, pa je vozilo zapeljalo v strugo potoka Bolska.
Vozilo padlo v reko
"Ne vemo, ali sta morda zapeljala na asfalt in se jima je skupaj z vozilom vdrlo ali pa sta glede na višino vode preprosto padla v globel," je generalni sekretar AMZS-ja Robert Štaba na današnji novinarski konferenci pojasnil, da še vedno ne vedo, kako je kombi končal v vodi.
Bila sta v specializiranem avtomobilu, ki ga je AMZS uporabljal za snemanje in analiziranje varnosti na cestah, 30-letni voznik pa je bil po besedah inštruktorja varne vožnje Braneta Legana posebej specializiran za reševanje iz vozila, ki je prevrnjeno. "Pasovi so bili odvezani, kako sta se reševala, sta odnesla s seboj. Nesreči so botrovali presenečenje, slaba vidljivost, jutranja ura. Ko v takih okoliščinah vozilo pade v vodo, je dejstvo, da nista imela možnosti, da bi ju kdo lahko rešil," je dejal Legan.
V soboto dopoldan so približno kilometer od kraja nesreče v strugi potoka Bolska našli prazno, hudo poškodovano vozilo in nato okoli 13. ure v strugi potoka na območju Kaple mrtvo 17-letno dekle. V nedeljo so v iskalni akciji našli še truplo 30-letnika.
Brežino Bolske voda odnesla že četrtič v zadnjih letih
"Ne želimo iskati krivca v tem konkretnem primeru, ni pa šlo za prvi primer s tem nesrečnim mostom, saj je voda del brežine odnesla že štirikrat," je opozoril. Povzel je, da na prometno varnost vplivajo trije dejavniki - skladnost vozila, ravnanje voznika in cestišče.
"Z gotovostjo lahko trdim, da je bilo vozilo usklajeno in da je voznik ravnal ustrezno. Zadnji element pa ni izpolnjeval potrebnih varnostnih kriterijev, da bi se nesreča lahko preprečila," je zatrdil Štaba.
"Določeni odseki slovenskih cest so nevarni, zato opozarjamo državo, da jih zaprejo, obnovijo, da se to ne bi zgodilo tudi drugim," je dodal in poudaril, da vsem odgovornim sporočajo, naj "opravijo svoje delo".
Ukaz o zaprtju ceste prišel prepozno
Župan Vranskega Franc Sušnik je danes sporočil, da je upravljanje in vzdrževanje občinskih cest v občini urejeno s koncesijsko pogodbo, koncesionar pa je Energetika Projekt z Vranskega. "Po navedbah našega koncesionarja je bil izvršen kontrolni pregled v skladu z mojimi navodili nekje okrog druge ure," je zatrdil za TV Slovenija. Ob šestih, ko si je cesto ogledal tudi sam, je, kot pravi, takoj ukazal zaprtje, a takrat je bilo za ponesrečenca že prepozno.
Celjsko podjetje Subra je junija leta 2007 izdelalo projekt za most čez Bolsko, sestavni del tega projekta je tudi hidrotehnično poročilo družbe Hidrosvet, ki predvideva regulacijo in prestavitev struge Bolske v dolžini okoli 500 metrov.
"Izgradnja mostu širine 20 metrov, kot ga predlaga poročilo in kot je obdelano v projektu, bi občina Vransko zlahka zmogla in bi bil most že narejen. Prestavitev struge Bolske je v pristojnosti države in je finančno prevelik zalogaj za našo občino," je še zapisal Sušnik.
Pri AMZS-ju so pojasnili še, da so v zadnjih 10 letih pri treh osnovnih poslanstvih zveze - vleka in pomoč na cesti, motošport ter preventiva in izobraževanje - izgubili že štiri sodelavce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje