Roglič je v nasprotju s prejšnjo nedeljo šel iz težave v težavo, na koncu pa imel ob trku s cestno ograjo še srečo, da je lahko normalno nadaljeval in je proti vodilnemu Carapazu in tretjemu Nibaliju izgubil
Roglič je v nasprotju s prejšnjo nedeljo šel iz težave v težavo, na koncu pa imel ob trku s cestno ograjo še srečo, da je lahko normalno nadaljeval in je proti vodilnemu Carapazu in tretjemu Nibaliju izgubil "le" 40 sekund. Foto: EPA

Priredbo jesenske klasike Po Lombardiji je v obliki 232 km dolge 15. etape Dirke po Italiji po begu, dolgem več kot 200 km, dobil Italijan Dario Cataldo, ki je v finišu dobil dvoboj z rojakom Mattiem Cattaneom.

Že 11 sekund za Italijanoma je v cilju v Comu pridrvela skupina z rožnato majico, ki je s pridom izkoristila vse Rogličeve težave. Vodilni Richard Carapaz (Movistar) ima zdaj 47 sekund prednosti pred drugouvrščenim Slovencem, medtem ko je tretji Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) zaostanek za glavnim tekmecem zmanjšal na točno minuto.

Sreča v nesreči. Ob trku s cestno ograjo pet kilometrov pred ciljem se je Roglič površinsko poškodoval po obrazu, medtem ko drugih poškodb naj ne bi imel. Foto: EPA
Sreča v nesreči. Ob trku s cestno ograjo pet kilometrov pred ciljem se je Roglič površinsko poškodoval po obrazu, medtem ko drugih poškodb naj ne bi imel. Foto: EPA

Nesreča, ko je zmanjševal zaostanek
Z zaostankom 51 sekund je v cilj prišel zbiti Primož Roglič (Jumbo-Visma), ki je med lovom na Nibalija in Carapaza doživel nesrečo na ozkih cestah pet kilometrov pred ciljem v Comu. Rogla je v ostrem ovinku trčil v cestno ograjo, ravno ko je za rožnato majico zaostajal le 13 sekund. K sreči na nevarnem mestu Roglič ni zletel čez ograjo, hkrati pa ni staknil hujše poškodbe, saj je Kisovčan sam nadaljeval spust in prišel v cilj 15 sekund za skupino okoli Mikela Lande, ki se je spuščala z njim.

Šef Jumba šel na stranišče
Zadnjih 20 km je Roglič zaradi okvare na svojem kolesu prevozil na kolesu Antwana Tolhoeka, ki je sicer enako visok kot Slovenec. Po zapisu nizozemskega novinarja Daana Hakkenberga, ki spremlja Dirko po Italiji, je osebje v spremljevalnem avtomobilu Jumbo-Visme moralo opraviti malo potrebo, zaradi česar ga ni bilo v bližini za hitro menjavo. Pomočnik Tolhoek je prevzel Rogličevo kolo in povedal, da je imel polomljen menjalnik. Kasneje v cilju je športni direktor nizozemskega moštva Addy Engels priznal klic narava v kritičnem trenutku za Roglo.

Polanc vsega tri sekunde za Rogličem
Takoj za rojakom z zaostankom 54 sekund je v cilj 15. pridrvel
Jan Polanc (UAE Team Emirates), ki je tako zadržal visoko skupno 7. mesto.

Prigarana dvojna italijanska zmaga
Po dobrih treh urah dirkanja in 135 prevoženih kilometrih (pretežno ravninskih) sta bila v ospredju ubežnika Dario Cataldo (Astana) in Mattia Cattaneo (Androni Giocattoli-Sidermec), ki sta si pred glavnino priborila 16 minut prednosti, kar jima je na koncu uspelo zadržati in sta prva prišla v Como. Ker sta bila v skupnem seštevku nenevarna – Cattaneo zaostaja skoraj 38 minut, Cataldo več kot eno uro – se favoriti z njima niso obremenjevali.

Na vzponu na Madonno del Ghisallo je dvakrat napadel Simon Yates (Mitchelton-Scott), s čimer je zdesetkal glavnino. Tudi Roglič je ob skoku za nekaj trenutkov izgubil stik s Carapazom, Lando in Nibaliljem, ki so pokrili prvi skok, ob drugem pa vseeno izpustili Britanca, ki pa so ga tik pred vrhom ujeli s pomočjo Lopeza. V skupini rožnate majice se je do drugega vzpona Colma di Sormano peljal tudi Jan Polanc.

Dario Cataldo (Astana) je dočakal prvo zmago na Giru. Leta 2010 je bil drugi v etapi v L'Aquili in leta 2014 drugi na Oropi. Za Italijana je bila to prva zmaga na najvišji ravni po letu 2013. Foto: EPA
Dario Cataldo (Astana) je dočakal prvo zmago na Giru. Leta 2010 je bil drugi v etapi v L'Aquili in leta 2014 drugi na Oropi. Za Italijana je bila to prva zmaga na najvišji ravni po letu 2013. Foto: EPA

Italijani zahtevajo 20 s kazni za Rogliča
Na ravnini pred zadnjim vzponom na Civiglio je Primož Roglič moral zaradi tehničnih težav zamenjati kolo, pri čemer mu je kolo predal kar moštveni tovariš Antwan Tolhoek, ki se je iz ozadja približeval glavnini. Rogliču je med avtomobili sicer hitro uspelo nadoknaditi okoli 20 sekund zaostanka za favoriti, zbranimi okoli rožnatega Richarda Carapaza. V Italiji novinarji in RAI problematizirajo držanje bidona iz avtomobila in se sklicujejo na UCI-jev pravilnik ter pričakujejo 20-sekundno kazen zaradi vožnje s pomočjo avtomobila.

Nibali je pričakovano napadel na domačem dvorišču, na vzponu na Civiglio, sledil mu je vodilni Carapaz in Rogliča sta se otresla. Morski pes iz Messine namreč zadnja leta živi v Comu, kjer je v zadnjih štirih letih dvakrat zmagal in bil lani drugi na kolesarskem spomeniku Po Lombardiji. Sledil je divji, a izredno tehnični spust po ozkih cestah, pri čemer je Roglič na kolegovem kolesu trčil ob ograjo, a k sreči vsaj obvisel na njej, vendar doživel težak udarec in izgubil zalet in dragocene sekunde.

Še štiri gorske etape in kronometer
Obeta se peklenski tretji teden s kar štirimi gorskimi etapami v Dolomitih, za piko na i pa sledi tretjo nedeljo Dirke po Italiji še kronometer v Veroni, kjer bo okronan skupni zmagovalec. Kaj lahko naredita Roglič in Jumbo-Visma, ob tem, da ima vodilni Ekvadorec Carapaz najmočnejše moštvo gorske etape in supervodonošo Lando, hkrati pa je zgodovinsko Nibali vedno najbolje vozil prav v zadnjem tednu Grand Tourov.

Trasa nedeljske 15. etape Gira je v zadnjih 80 km potekala po trasi Dirke po Lombardiji, enemu izmed petih kolesarskih spomenikov, ki tradicionalno poteka jeseni. Trije strmi vzponi Madonna del Ghisallo, Colma di Sormano in zlasti Civiglio so naredili selekcijo tudi med kapetani v boju za skupno zmago. Foto: Giro.
Trasa nedeljske 15. etape Gira je v zadnjih 80 km potekala po trasi Dirke po Lombardiji, enemu izmed petih kolesarskih spomenikov, ki tradicionalno poteka jeseni. Trije strmi vzponi Madonna del Ghisallo, Colma di Sormano in zlasti Civiglio so naredili selekcijo tudi med kapetani v boju za skupno zmago. Foto: Giro.

Gavio prečrtali, a težav bo v torek vseeno dovolj
V ponedeljek bosta na Giru dan premora in priprava na odločilni teden dirkanja. Torkova (kraljevska) etapa s kombinacijo Gavia/Mortirolo je spremenjena, prečrtati so morali prelaz Gavia. Etapa bo dolga 190 km (namesto 226 km), še vedno bo imela 4.800 višinskih metrov, vse kaže, da bosta kolesarjem nagajala tudi dež in hladno vreme. Gavia bi bila z 2618 metri najvišja točka letošnje dirke, odpovedi se gotovo ni razveselil Nibali, ki blesti na terenih, kjer je zrak še posebno redek. Ker so kolesarji že opravili z etapo do jezera Serru (2247 m), bo nagrado "Cima Coppi" prejel tisti, ki bo prvi opravil s prelazom Manghen v 20. etapi (2047 m).


102. DIRKA PO ITALIJI

15. etapa: Ivrea-Como, 232 km

Ivrea-Como, 232 km:                    
  1. D. CATALDO        ITA     5:48:15 
  2. M. CATTANEO       ITA    isti čas 
  3. S. YATES           VB       +0:11 
  4. H. CARTHY          VB         vsi 
  5. R. CARAPAZ        EKV        isti 
  6. V. NIBALI         ITA         čas 
  7. M. A. LOPEZ       KOL        0:36 
  8. R. MAJKA          POL         vsi 
  9. D. POZZOVIVO      ITA         čas 
 10. M. LANDA          ŠPA             
 11. D. FORMOLO        ITA        isti 
 12. B. MOLLEMA        NIZ        0:51 
 13. P. ROGLIČ         SLO    isti čas 
 ...                                   
 15. J. POLANC         SLO        0:54 
   . G. BOLE           SLO             

Skupni vrstni red po 15. etapi:

  1. R. CARAPAZ        EKV    64:24:00
  2. P. ROGLIČ         SLO       +0:47
  3. V. NIBALI         ITA        1:47
  4. R. MAJKA          POL        2:35
  5. M. LANDA          ŠPA        3:15
  6. B. MOLLEMA        NIZ        3:38
  7. J. POLANC         SLO        4:12
  8. S. YATES           VB        5:24
  9. P. SIVAKOV        RUS        5:48
 10. M. A. LOPEZ       KOL        5:55
 11. I. ZAKARIN        RUS        6:57
 12. D. FORMOLO        ITA        8:46
 ...                                  
   . G. BOLE           SLO            
                                      
Rogliču okvara kolesa in padec odnesla sekunde