Sindikat prometnih pilotov Slovenije je razočaran nad razvojem dogodkov, ki je pripeljal do tega, da je letalska družba Adria Airways za dva dneva začasno prekinila z letenjem.
"Zavedamo se nezavidljivega položaja, vendar verjamemo, da se lahko nastala situacija reši v sodelovanju z državo," je zapisal predsednik sindikata Luka Radovic.
Sindikat z žalostjo opazuje, kako se zgodba Adrie Airways po 60 letih približuje točki, ki bo pomenila izgubo nacionalne suverenosti na področju letalskega prevoza. "Iz nastale situacije lahko izgubimo vsi, tako zaposleni v Adrii kot tudi v dejavnostih, ki so povezana z delovanjem Adrie, da o gospodarski škodi niti ne govorimo," so zapisali.
Piloti se zavedajo nezavidljivega položaja, vendar verjamejo, da se lahko nastali položaj vseeno reši, in sicer v sodelovanju z državo. "Država nas je s prodajo nekompetentnim in špekulantskim lastnikom pripeljala v nastalo situacijo in v dobro nadaljnjega gospodarskega razvoja države pričakujemo, da bo država priskočila na pomoč pri reševanju nastale situacije," so navedli.
Državo zato pozivajo, da odobri poroštvo pri pridobitvi posojila Adrie Airways, vendar le če država določi začasno vodstvo podjetja in se zdajšnji lastnik 4K umakne iz lastništva družbe. "Adria je v preteklosti že poslovala pozitivno in verjamemo, da jo lahko kompetentno vodstvo spet pripelje na prava pota in s tem bo iskanje novega strateškega lastnika tudi veliko lažje," so dodali.
Drugi zaposleni Adrie Arways ne dajejo izjav, saj, kot so pojasnili, tudi sami nimajo informacij.
Gospodarstveniki opozarjajo na škodo za državo
Težave Adrie Airways, ki je zaradi finančnih težav za danes in jutri začasno prekinila izvajanje večine letalskih operacij, sive lase povzročajo tudi gospodarstvenikom. Bolj kot na lastne nevšečnosti zaradi odpovedi poletov opozarjajo na gospodarsko škodo, ki bi jo zaradi tega lahko imela država.
Izvršni direktor Kluba slovenskih podjetnikov Goran Novković je opozoril, da bo zaradi odpovedi poletov več potnikov v tujino odhajalo s tujih letališč, zato bi od vlade pričakoval hitro iskanje rešitev.
Ukrepanje vlade pričakuje tudi Turistično-gostinska zbornica Slovenije. Meni, da bo najbolj ogrožen razvoj turizma na Gorenjskem in v Ljubljani.
Eno od podjetij, ki zaradi odpovedi poletov že občutijo težave, je S&T Slovenija. Kot je dejal predsednik uprave Sašo Berger, jim težave predstavljajo predvsem poleti v države Zahodnega Balkana.
Brez denarja za letalske operacije
Adria Airways je v torek sporočila, da prekinja izvajanje večine svojih letalskih operacij v torek in sredo. V teh dveh dneh pa bo ohranila povezavo s svojim najpomembnejšim vozliščem v Frankfurtu in bo v torek izveden polet iz Frankfurta v Ljubljano, v sredo pa polet iz Ljubljane v Frankfurt.
"Odločitev o začasni prekinitvi letalskih operacij je posledica trenutno nezagotovljenega dostopa do svežega denarja, ki ga letalski prevoznik potrebuje za nadaljnje letalske operacije," so sporočili iz Adrie.
Družba ob tem intenzivno išče rešitve skupaj s potencialnim investitorjem. "Cilj vseh vpletenih je, da Adria Airways ponovno poleti in da bo prekinitev samo začasna," so dodali.
Adria Airways potnikom, ki potujejo v teh dveh dneh, svetuje, da še pred prihodom na letališče preverijo, kdo operativno izvaja njihov polet. Če je to družba Adria Airways, naj se obrnejo na prodajno mesto, kjer so kupili letalske vozovnice.
Fraport skrbi za Adrijine potnike
Nekateri potniki, ki bi morali odpotovati z odpovedanimi poleti Adrie Airways, so sicer zjutraj vseeno prišli na ljubljansko letališče. "V skladu s svojimi pristojnostmi jim je naše osebje iz službe za oskrbo potnikov pomagalo z informacijami," je pojasnil upravljavec letališča Fraport Slovenije, ki je na svoje stroške za potnike organiziral tudi prevoz z letališča. Tistim, ki so na letališče prišli s svojimi avtomobili, pa so omogočili prost izhod s parkirišča.
"Naša prva skrb v teh dneh je namenjena potnikom in izvajanju varnih in rednih letalskih operacij," so poudarili v Fraportu Slovenija, kjer potnikom svetujejo, naj sledijo navodilom letalskega prevoznika. Kot so pojasnili, tako v ponedeljek kot v torek na letališču delujeta okrepljen klicni center in okrepljena služba potniških storitev prevoznikov.
Dokler ne bodo imeli jasnih informacij, kaj bo z Adrio, v Fraportu Slovenija ne bodo odgovarjali na konkretna vprašanja o morebitnem prometu na letališču brez Adrie Airways. Kot poudarjajo, pa letalski prevozi obstajajo predvsem zaradi potreb trga oziroma povpraševanja po potovanjih z letali, kar govori v prid nadomestitve tistih povezav, ki so tržno zanimive in potencialno dobičkonosne.
Adria prepelje kar polovico potnikov na ljubljanskem letališču, s katerega trenutno redno leti še deset drugih prevoznikov, ki svoje polete še naprej opravljajo skladno z voznim redom. To so Aeroflot, Air France, Air Serbia, easyJet, Finnair, LOT Polish Airlines, Montenegro Airlines, Transavia, Turkish Airlines in Wizz Air.
Država bi Adrii lahko dala posojilo?
Vodstvo Adrie Airways se je v ponedeljek popoldne sestalo z zaposlenimi in jim pojasnilo, da še vedno pričakujejo odgovore od pristojnih ustanov v zvezi z vprašanjem, ali jim bo država priskočila na pomoč z državnim poroštvom.
Nekdanji prvi mož Adrie Peter Grašek pa je za Radio Slovenija navedel, da je pred morebitnim začetkom stečajnega postopka med možnostmi, pri katerih ne bi bila potrebna državna pomoč, odobritev posojila.
"Sedanjim lastnikom bi dali pogoj, da zastavijo lastništvo Adrie. Če Adria ne odplača posojila, postane lastništvo države ali SID banke. Dodaten pogoj bi moral biti, da se imenuje neka prisilna uprava namesto te, ki je to zavozila," je pojasnil Grašek.
Potniki se preusmerjajo na železnico in druga letališča
Zaradi Adrijinih težav se potniki po poročanju Financ že preusmerjajo k drugim prevoznikom. Mednarodni vlaki so od takrat, ko je Adria začela odpovedovati več letalskih povezav, bolj polni, Slovenske železnice pa imajo v mednarodnem prometu letos za 16 odstotkov več potnikov kot v istem obdobju lani.
Močno rast povpraševanja po navedbah časnika opažata tudi prevoznika Goopti in Nomago. Pri Gooptiju je rast povpraševanja največja po prevozih v Benetke in Treviso. Ocenjujejo, da v zadnjih dneh dobivajo približno sto dodatnih potnikov dnevno, ki bi sicer potovali z Adrio. Pripravljeni so tudi na "kratkoročne urgentne situacije".
Pri Nomagu pa so od začetka septembra do začetka tega tedna do dunajskega in beneških letališč že prepeljali več potnikov kot v celotnem avgustu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje