Datum dirke: | 3. november 2019 |
Kraj: | Circuit of the Americas, Austin, Texas, ZDA |
Dolžina kroga: | 5,513 km |
Število krogov: | 56 |
Dolžina dirke: | 308,405 km |
Zadnji zmagovalec: | 2018 - Kimi Räikkönen (2018) |
Prva VN na prizorišču: | 2012 |
Rekord kroga: | 1:37,392 - Lewis Hamilton (2018) |
Britanec, ki ima pred najbližjim zasledovalcem, moštvenim kolegom pri Mercedesu Valtterijem Bottasom, 74 točk naskoka, za svoj šesti naslov prvaka potrebuje le še štiri točke (vsaj 8. mesto).
V letošnji sezoni je najuspešnejši dirkač zadnjih let le enkrat dirko končal nižje od osmega mesta, in sicer na Hockenheimringu, kjer je nemško preizkušnjo sklenil na 9. mestu. Hkrati le dvakrat letos ni stopil na oder za zmagovalce ‒ v Avstriji je bil peti, v Singapurju je bil četrti.
Glede na to, da mu zgodovinsko gledano proga v Austinu zelo ustreza ‒ odkar v glavnem mestu zvezne države Teksas prirejajo dirke elitnega razreda motošporta, je zmagal kar petkrat ‒ mu naslov skoraj ne more uiti.
Do zdaj le dvakrat na dirki za VN ZDA v Austinu ni stopil na najvišjo stopničko, in sicer leta 2013, ko je z red bullom slavil Sebastian Vettel, in lani, ko je moral premoč priznati Kimiju Räikkönenu v ferrariju.
Odlično lovišče s kančkom previdnosti
Hamilton tako upa, da se bo v nedeljo ponovilo leto 2015, ko je na dirkališču Circuit of the Americas osvojil naslov svetovnega prvaka. "Proga je fantastična, zame tudi dobro lovišče, zato sem zelo vesel, da se vračam tja. Kdo ve, ali nam bo uspelo dokončati delo. Upam, da bomo imeli dober dirkaški konec tedna," je po zmagi na dirki za VN Mehike v Ciudadu de Mexico prejšnjo nedeljo dejal 34-letnik.
Button stopil v bran svojemu rojaku
V zadnjem času je bil Hamilton večkrat tarča kritik, vendar ne zaradi dirkanja, temveč izražanja stališč prek družbenih omrežij. Marsikomu gredo v nos tudi njegovi bajni zaslužki, na leto samo prek pogodbe z Mercedesom zasluži vrtoglavih 46 milijonov evrov. "To je enako kot v nogometu, kjer so nogometaši plačani več kot ljudje, ki jih upravljajo. Nekdo, kot je Lewis, ni le najbolje plačana oseba v moštvu, ampak verjetno tudi najbolje plačana oseba v celotni družbi Daimler AG," je za britanski Express pojasnil Hamiltonov nekdanji moštveni kolega pri McLarnu Jenson Button in poudaril, da njegov rojak za nov naslov prvaka najverjetneje ne bo dobil finančnega bonusa. "Nekateri dirkači prejmejo bonus v višini milijona dolarjev (900 tisoč evrov) zgolj za posamezno zmago. Zanimivo je, da po navadi ne dobiš finančne nagrade za naslov prvaka. Veliko pomembnejši je konstruktorski naslov, tam moštva v žep pobašejo gromozanske vsote denarja ‒ okrog 100 milijonov dolarjev (90 milijonov evrov)," je dodal.
Začetki VN ZDA na Floridi
Prvo dirko za VN ZDA, ki je štela za svetovno prvenstvo formule ena, so izpeljali 12. decembra 1959, in sicer v Sebringu v zvezni državi Florida. Dirko je z najboljšega štartnega položaja začel Stirling Moss, ki pa jo je končal že v 5. krogu. Slavil je Novozelandec Bruce McLaren, ki je 42 krogov prevozil v 2 urah, 12 minutah in 35 sekundah. Drugi je bil njegov moštveni kolega Francoz Maurice Trintignant, tretji pa Britanec Tony Brooks (Ferrari). Po dirki je v skupnem seštevku v vodstvu ostal Jack Brabham, ki je bil na dirki četrti, drugi je bil Brooks, na tretje mesto pa je zdrsnil Moss.
Michelinova blamaža leta 2005
Leta 2005 je dirko za VN ZDA v Indianapolisu začelo le šest dirkačev, potem ko so se ostali zaradi prevelike obrabe gum, ki jih je razvil Michelin, odločili, da se ameriške preizkušnje iz varnostnih razlogov ne bodo udeležili. Tako so nastopili le Patrick Friesacher, Christijan Albers (ona Minardi), Narain Kartihejan, Tiago Monteiro (oba Jordan) in Rubens Barrichello ter Michael Schumacher (Ferrari). Vsi so dirkali z zanesljivejšimi, Bridgestonovimi gumami. Zmagal je Schumacher pred Barrichellom in Monteirom.
Leta 2012 prvič v Austinu
V Indianapolisu so dirkali še leta 2007, nato pa ameriško dirko s koledarja črtali do leta 2012. Tedaj so dirkalniki formule ena znova zahrumeli onkraj Atlantika, a ne v Indianapolisu ter v Austinu. Dirko za VN ZDA tistega leta je dobil Hamilton. Z najboljšega štartnega položaja jo je začel Vettel (Red Bull). Ko ga je Hamilton (McLaren) prehitel, se je Nemec sicer pritoževal svoji ekipi, da je dirkač McLarna vozil nevarno in se med prehitevanjem celo dotaknil njegovega dirkalnika. A pozneje se je zadovoljil z drugim mestom, ni več tvegal spopada za zmago. "Zmagal sem na novem dirkališču. Čudovito, presrečen sem. Navijači so bili odlični, zelo lepo so nas sprejeli. Dirka je bila med najboljšimi letos zame in za mojo ekipo in lepo je bilo spet stopiti na najvišjo stopničko," je bil po 21. zmagi v karieri (danes jih ima že 83!) in četrti tiste sezone vesel Hamilton. Drugi je bil Vettel, tretji Fernando Alonso (Ferrari).
Hamilton štirikrat zapored nepremagljiv
Najuspešnejši dirkač v zgodovini dirk za VN ZDA je ‒ Hamilton, ki je onkraj luže slavil šestkrat (2007, 2012, 2014, 2015, 2016, 2017). Zmago manj ima Michael Schumacher (2000, 2003, 2004, 2005, 2006). Med konstruktorji je najuspešnejši Ferrari z desetimi zmagami (1975, 1978, 1979, 2000, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2018), Lotus (1960, 1961, 1962, 1966, 1967, 1969, 1970, 1973) in McLaren (1976, 1977, 1989, 1990, 1991, 2001, 2007, 2012) jih imata dve manj.
Dirka v nedeljo ob 20.10
Dirkači bodo v Austinu v petek ob 18.00 opravili prvi prosti trening, drugega bodo začeli štiri ure pozneje. V soboto se bo tretji prosti trening začel ob 20.00, ob 22.00 se bodo začele kvalifikacije. Dirka za VN ZDA se bo začela v nedeljo ob 20.10.
Zmagovalci vseh dirk za VN ZDA:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2019 | Austin | ||
2018 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2007 | Lewis Hamilton | McLaren | Indianapolis |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2001 | Mika Häkkinen | McLaren | |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1991 | Ayrton Senna | McLaren | Phoenix |
1990 | Ayrton Senna | McLaren | |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1980 | Alan Jones | Williams | Watkins Glen |
1979 | Gilles Villeneuve | Ferrari | |
1978 | Carlos Reutemann | Ferrari | |
1977 | James Hunt | McLaren | |
1976 | James Hunt | McLaren | |
1975 | Niki Lauda | Ferrari | |
1974 | Carlos Reutemann | Brabham | |
1973 | Ronnie Peterseon | Lotus | |
1972 | Jackie Stewart | Tyrrell | |
1971 | Francois Cevert | Tyrrell | |
1970 | Emerson Fittipaldi | Lotus | |
1969 | Jochen Rindt | Lotus | |
1968 | Jackie Stewart | Matra | |
1967 | Jim Clark | Lotus | |
1966 | Jim Clark | Lotus | |
1965 | Graham Hill | BRM | |
1964 | Graham Hill | BRM | |
1963 | Graham Hill | BRM | |
1962 | Jim Clark | Lotus | |
1961 | Innes Ireland | Lotus | |
1960 | Stirling Moss | Lotus | Riverside |
1959 | Bruce McLaren | Cooper | Sebring |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje