Novinarska konferenca ob začetku kampanje Mi smo #odprti za kulturo. Sodelovali so Mateja Demšič, Uroš Korenčan, Tibor Mihelič Syed, Matevž Čelik Vidmar, Barbara Ravnik, Tanja Roženbergar, Igor Prassel, Inga Remeta in Tomaž Simetinger. Foto: BoBo
Novinarska konferenca ob začetku kampanje Mi smo #odprti za kulturo. Sodelovali so Mateja Demšič, Uroš Korenčan, Tibor Mihelič Syed, Matevž Čelik Vidmar, Barbara Ravnik, Tanja Roženbergar, Igor Prassel, Inga Remeta in Tomaž Simetinger. Foto: BoBo

Z njo želijo prek niza dogodkov in komunikacijskih akcij poudariti pomen kulture in umetnosti in izboljšati njeno podobo v javnosti.

Laboratorij za inovativne koncepte, tudi za izhod iz krize
Direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) Matevž Čelik Vidmar je na današnji novinarski konferenci ob začetku kampanje predstavil analizo Centra za kreativnost o pomenu kreativnega in kulturnega sektorja. Po njegovem mnenju so kulturne in kreativne dejavnosti vse bolj relevantne ne le za razvoj zdrave družbe, ampak tudi vzdržnega gospodarstva in za spopad z največjimi in najbolj perečimi krizami našega časa. "V tej situaciji so kultura in kreativni poklici tisti, ki lahko v družbo pripeljejo nove ideje in so lahko laboratorij za inovativne koncepte za izhod tudi iz krize, s katero smo soočeni," je dejal.

Direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) Matevž Čelik Vidmar. Foto: BoBo
Direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) Matevž Čelik Vidmar. Foto: BoBo

Direktor Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Tibor Mihelič Syed je poudaril, da so se v kampanjo povezali, ker menijo, da je treba začeti vlagati napore v skupnostno akcijo, ki bo na dolgi rok začela krepiti zavest o tem, kako velik in razvejan ter za življenje in prihodnost odločujoč je kulturni, umetnostni in kreativni ekosistem.

Prizorišča se po koronakrizi znova odpirajo
Po besedah predstavnika Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaža Simetingerja s kampanjo sporočajo, da se prizorišča po koronakrizi znova odpirajo. Na dolgi rok pa želijo ustvariti pozitivno znamko, ki bo sporočala, da je kultura pozitivna vrednota in da ne gre le za trošenje javnih sredstev. Kampanja je po njegovih besedah zasnovana preprosto in deluje kot dežnik, pod katerim bodo poskušali združiti čim več ustanov, ustvarjalcev, prireditev in festivalov iz vse Slovenije.

Kampanja #odprtioder – sto brezplačnih prireditev
Prvi del kampanje #odprtioder bo na Letnem kinu Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi med 1. julijem in 31. avgustom ponudil približno sto brezplačnih prireditev. Program, ki ga bo mogoče spremljati na spletni strani odprti.si, bo po besedah direktorja Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) Uroša Korenčana zelo raznovrsten in bo zajel široko pahljačo zvrsti, žanrov in ustvarjalcev. Potekal bo vsak teden od četrtka do nedelje in bo namenjen kar najširšemu občinstvu, z njim pa si želijo doseči tudi občinstvo, ki ga pred epidemijo novega koronavirusa morda niso dosegli.

Predstavnik Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaž Simetinger. Foto: BoBo
Predstavnik Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaž Simetinger. Foto: BoBo

Nosilci kampanje so Slovenska kinoteka, LGL, SMG, Gledališče Glej, Zavod Bunker, Društvo Asociacija in Zveza kulturnih društev Slovenije, kampanjo pa pripravljajo v partnerstvu z ministrstvom za kulturo, Mestno občino Ljubljana (MOL) in Centrom za kreativnost.

MOL je, kot je povedala vodja oddelka za kulturo na njem Mateja Demšič, poleg tega, da sofinancira pobudnike, za oder na Muzejski ploščadi prispeval še dodatnih 50.000 evrov. Izrazila je tudi veselje, da Ljubljana v kampanji ne ostaja osamljena, ampak se ji pridružujejo še druga mesta.

Veterani odprtosti
Med njimi je tudi Koper. Direktorica Gledališča Koper Katja Pegan pravi, da so na Obali veterani odprtosti, saj s Primorskim poletnim festivalom že 27 poletij ponujajo odprte odre vse poletje.

Predsednica društva Asociacija Inga Remeta poudarja, da pri kampanji že dejavno sodelujejo tudi Murska Sobota, Novo mesto, Nova Gorica, Kranj in Celje, v prihodnje pa se nameravajo povezati še z drugimi mesti. Izpustili ne bodo nikogar, tudi nobene panoge, izvajalcev in javnosti.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Poletnemu dogajanju na Muzejski ploščadi se pridružujejo tudi muzeji. Po besedah direktorice Slovenskega etnografskega muzeja (SEM) Tanje Roženbergar bodo v muzeju ob podaljšanem odpiralnem času ponujali četrtkova muzejska doživetja, na katerih bodo predstavljali izbrane muzejske vsebine. Tudi v Narodnem muzeju Slovenije bodo po besedah direktorice Barbare Ravnik podaljšali odpiralni čas, za 16. julija pa je napovedala odprtje velike razstave Slovenska majolika.

Muzejsko ploščad bo četrtič poletno prežela Slovenska kinoteka
Slovenska kinoteka bo na Muzejski ploščadi svoj filmski program ponujala letos že četrto leto. Ta bo po besedah urednika filmskega programa Slovenske kinoteke Igorja Prassla tradicionalno tak kot v preteklih letih, ob lastnih vsebinah kinoteke bo ponudil gostovanja njihovih rednih partnerjev – drugih festivalov in stanovskih društev.

Kampanja Mi smo odprti za kulturo