Film Dežela nomadov (Nomadland) je režirala v Pekingu rojena britanska režiserka Chloé Zhao, v njem pa Frances McDormand igra novodobno nomadko – vdovo, ki po krizi leta 2008 svoj kombi spremeni v mobilni dom in se odpravi na pot iz svojega obubožanega mesta v Nevadi ter za preživetje opravlja sezonska dela. Z zlatim levom za najboljši film je lani odšel domov ameriški režiser Todd Phillips, ki mu je nagrado prinesel film Joker, v katerem je Joaquin Phoenix odigral naslovno vlogo.
Žirija je svoji najvišji nagradi podelila filmu Novi red (New Order) o brezvladju, ki nastopi, ko protestniki odstranijo najbogatejši odstotek Zemljanov. Film je režiral mehiški režiser Michel Franco. Režiserju Kiyoshiju Kurosawi pa je nagrado prinesla japonska drama Vohunova žena (Wife od a spy), v kateri je pred bližajočo se drugo svetovno vojno na preizkušnji ljubezen žene do moža, trgovca v mestu Kobe, ko se pojavi druga ženska.
Izbirali so med 18 filmi
Letos je bilo v Benetkah v igri za zlatega leva za najboljši film 18 stvaritev. Osem jih podpisujejo režiserke: Chloe Zhao, Mona Fastvold, Nicole Garcia, Emma Dante, Susanna Nicchiarelli, Julia von Heinz, Jasmila Žbanić in Malgorzata Szumowska, ki je film Never Gonna Snow Again režirala skupaj z Michalom Englertom. Poleg njega so si zlatega leva obetali še režiserji: Hilal Baydarov, Michel Franco, Amos Gitai, Andrej Končalovski, Kiyoshi Kurosawa, Majid Majidi, Kornel Mundruczo, Claudio Noce, Gianfranco Rosi in Chaitanya Tamhane.
Najboljši igralci
Podelili so še nagrade coppa volpi za najboljšega igralca in igralko, nagrade za scenarij in posebne nagrade žirije Marcella Mastroiannija za najboljšo novo mlado igralko ali igralca.
Najboljša igralka je postala britanska igralka Vanessa Kirby za vlogo žalujoče mame, ki ji med porodom na domu umre novorojenka. Filmu, ki ga je režiral Kornel Mundruczo, je naslov Pieces of a Woman.
Nagrada za najboljšega igralca pa je šla v roke Italijana Pierfrancesca Favina, ki je upodobil očeta, kot ga skozi otroške oči v filmu Padrenostro vidi režiser Claudio Noce.
Posebno nagrado žirije Marcella Mastroiannija za najboljšo novo mlado igralko ali igralca pa je prejel Rouhollah Zamani za vlogo v iranskem filmu Sun Children, ki ga je režiral Majid Majidi.
Nagrado za scenarij je prejel indijski filmar Chaitanya Tamhane za film The Disciple, ki je prejel tudi nagrado mednarodnega združenja filmskih kritikov FIPRESCI. Posebno nagrado žirije je prejel ruski film Dear Comrades!, ki ga je režiral Andrej Končalovski.
Usoda v rokah sedemčlanske žirije
Žiriji je tokrat predsedovala avstralska igralka in dvakratna oskarjevka Cate Blanchett, ob njej pa so bili avstrijska režiserka in scenaristka Veronika Franz, britanska režiserka in scenaristka Joanna Hogg, italijanski pisatelj Nicola Lagioia, nemški režiser in scenarist Christian Petzold, francoska igralka Ludivine Sagnier ter ameriški igralec Matt Dillon, ki je skorajda tik pred zdajci nadomestil romunskega režiserja in scenarista Cristija Puiuja.
Sicer pa so na letošnji Mostri v Benetkah zaradi pandemije prikazali manj filmov kot na prejšnjih izvedbah festivala, skupno namreč le 65 iz 50 držav.
Nagrada za slovensko manjšinsko koprodukcijo
Na letošnjem festivalu je bilo mogoče videti dve slovenski koprodukciji, ena je odnesla tudi lovoriko, ki jo podeljuje mreža Europa Cinemas, katere člani so tudi kinematografi slovenske Art kino mreže. Za najboljši evropski film v sekciji Dnevi avtorjev je bila namreč izbrana slovenska manjšinska koprodukcija Oaza. V filmu poleg varovancev Doma Sremčica nastopata slovenska igralka Maruša Majer in hrvaški igralec Goran Bogdan. To srbsko-slovensko-nizozemsko-bosansko-francosko koprodukcijo, ki je na festivalu doživela svetovno premiero, podpisuje srbski režiser in scenarist Ivan Ikič. Pri ustvarjanju Oaze so sodelovali slovenska produkcijska hiša Tramal Films ter producenta Miha Černec in Jožko Rutar, slovenski del ekipe pa sestavlja še slovenska oblikovalka maske Tina Šubic Dodočić. Film je nastal s finančno podporo Slovenskega filmskega centra (SFC) in nacionalnih filmskih skladov preostalih držav koproducentk, podprt pa je bil tudi s sredstvi evropskih skladov Eurimages in Kreativna Evropa Media.
"To je film, ki ga gledalci morajo videti v kinu."
"To je krasno posnet in zelo poetičen film, ki je v letošnjem programu Dnevi avtorjev izstopal in bil enoglasni izbor za nosilca nagrade. Ikićeva Oaza je nežen in pretresljiv, hkrati pa čist in nekompromisen pogled na življenje in ljubezen mladih ljudi s posebnimi potrebami v državni instituciji. Režiser svoje igralce – naturščike obravnava z veliko pozornosti in velikim spoštovanjem, oni pa mu to vračajo z izredno močno in naravno izvedbo. Scenarij je popolno strukturiran, fotografija pa nudi prekrasne, nepozabne prizore. To je film, ki ga gledalci morajo videti v kinu. Mogoče je najbolj preprosto, če rečemo, da komaj čakamo, da ta film čim prej ponovno gledamo," so zapisali v utemeljitvi nagrade. Svetovni mediji pa so po premieri pohvalili avtentičnost in občutljivost filma Oaza in ga opisali kot "umetniški dosežek človekovega opazovanja," so še sporočili s SFC-ja.
Oba filma v slovenskih kinematografih predvidoma jeseni
Druga slovenska koprodukcija na festivalu je bil igrani celovečerec Sadeži pozabe grškega režiserja Christosa Nikoua, ki je odprl program Obzorja. Gre za grško-poljsko-slovensko koprodukcijo, slovenska koproducenta sta Aleš Pavlin in Andrej Štritof iz produkcijske hiše Perfo. Pri filmu v tonski postprodukciji iz Slovenije sodelujejo še Sašo Kalan, Tom Lemajič in Rudi Jeseničnik.
Sadeže pozabe si bo mogoče na naših tleh ogledati že jeseni, nagrajeno Oazo pa predvidoma konec jeseni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje