Po predlogu, ki ga je predstavil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, se zvišujejo kazni za uporabo mobilnega telefona med vožnjo, in sicer s 120 evrov na 250 evrov, poleg tega pa bi kršitelj dobil tri kazenske točke.
Znižujejo pa se kazni za prekoračitev hitrosti. Tam, kjer je omejitev 50 km/h, bo za prekoračitev do 10 km/h odslej kazen 40 evrov oz. v primeru plačila v osmih dneh 20 evrov.
Za prekoračitev hitrosti od 10 do 20 km/h je po novem kazen 120 evrov in tri kazenske točke (do zdaj je bila kazen 250 evrov). V primeru prekoračitve hitrosti od 20 do 30 km/h se kazen znižuje za polovico, s 500 na 250 evrov in pet kazenskih točk, je navedel Vrtovec in dodal, da so uvedli tudi nove kazni, in sicer za prekoračitev hitrosti od 30 do 40 km/h (kazen bo 500 evrov oz. v osmih dneh 250 in sedem kazenskih točk) in za prekoračitev od 40 do 50 km/h (750 evrov in devet kazenskih točk).
Tudi pri omejitvi 90 km/h se kazni znižujejo, enako tudi pri omejitvah hitrosti na hitrih cestah in avtocestah, je še dejal Vrtovec. Tam, kjer je omejitev 30 km/h, je v zakonskem predlogu kazen za prekoračitev do 10 km/h 40 evrov, za prekoračitev od 10 do 20 km/h 130 evrov, za prekoračitev od 20 do 30 km/h je kazen 500 evrov in sedem kazenskih točk, za vožnjo s hitrostjo več kot 30 km/h od dovoljene je kazen 1200 evrov in odvzem vozniškega dovoljenja.
Vrtovec je poudaril, da je zagovornik zniževanja kazni za prehitro vožnjo, "saj meni (in tako kažejo tudi zgledi drugih držav), da korelacije med visokimi kaznimi in prometnimi nesrečami s smrtnimi žrtvami ni". "Pomembno je, da vlagamo več finančnih sredstev v preventivo in kontrolo, s čimer lahko ublažimo posledice in zmanjšamo število prometnih nesreč. Naše kazni bodo s tem predlogom končno evropsko primerljive," je še pojasnil in poudaril, da je nujno ozaveščanje o kulturi vožnje.
V desno tudi ob rdeči luči
Z zakonom vlada v želji po povečanju pretočnosti mestnega prometa uvaja možnost zavijanja desno pri rdeči luči v križiščih, ki so pregledna in kjer je to mogoče. "Ta križišča bodo tudi primerno označena. S tem bomo sprostili desne pasove, pretočnost bo zagotovo boljša," je prepričan Vrtovec.
E-skiroji le po kolesarskih poteh ali po desnem robu vozišča
Zakon prinaša še eno pomembno novost: e-skiroje je vlada namreč končno opredelila kot lahka motorna vozila, kar pomeni, da se bo z njimi mogoče voziti samo po kolesarskih poteh ali ob desnem robu cestišča, prepovedano pa se bo z njimi voziti po prostorih, namenjenih pešcem. Do 18 leta je obvezna tudi uporaba čelade, vozijo jih lahko starejši od 14 let, je še pojasnil minister. "Hitrosti e-skirojev so omejene na 25 km/h, pri čemer pa prihaja do domačih predelav, zato se lahko razvijejo tudi hitrosti, višje od 30 kilometrov na uro, kar ogroža tako varnost uporabnikov kot pešcev," je ob tem povedal Vrtovec.
Ustanovili avtocestno policijo
Poleg tega so danes podpisali tudi pogodbo o ustanovitvi in izvajanju nalog avtocestne policije. "Smo ena redkih evropskih držav, ki avtocestne policije nismo imeli. Sedež bo imela v Postojni, z njo pa bomo zagotavljali red, varnost in boljšo pretočnost na avtocestah. Zlasti ob prometnih nesrečah se dogaja zamaški, z avtocestno policijo – prve patrulje bodo začele voziti že na začetku naslednjega leta – pa bomo zagotovili varnost vseh uporabnikov hitrih cest in avtocest," je razložil minister.
Približno sredi januarja bo začela veljati tudi prepoved prehitevanja za tovorna vozila, ki so težja od 7,5 tone, "in sicer na avtocesti A1, od Šentilja do Kopra". "Ker mora to nekdo tudi nadzirati, smo pohiteli z ustanovitvijo avtocestne policije. Prepoved prehitevanja za tovorna vozila je sicer na določenih odsekih veljavna že zdaj, a se velikokrat krši," je še dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje