Letošnja sezona prinaša rekordnih 23 dirk, dve več od prejšnjega največjega števila dirk v letih 2016, 2018 in 2019. V prihodnjih letih utegnemo v posamezni sezoni spremljati še več dirk, saj so spremenili športne predpise, ki zdaj dovoljujejo največ 25 dirk na leto.
Prejšnja sezona je bila zaradi pandemije novega koronavirusa nekoliko krajša, izpeljali so tudi manj dirk (17), a dovolj, da so okronali novega starega svetovnega prvaka, Mercedesa in Lewisa Hamiltona, ki tudi letos kotirata zelo visoko. Lahko sploh kdo omenjenemu tandemu letos prepreči končno slavje?
Manj podtlaka, krajša petkova treninga
Letošnja sezona bi morala biti prelomna. Za leto 2021 so bile načrtovane številne spremembe v tehničnih in športnih predpisih, tudi v zasnovah dirkalnikov, a je pandemija novega koronavirusa SARS-CoV-2 vse to preložila za leto dni. To pa pomeni, da se razmerje moči letos najverjetneje ne bo bistveno spremenilo. Zaradi blažitve finančnega pritiska, ki ga je na moštva ustvarila pandemija, so komponente dirkalnikov, ki jih lahko spreminjajo, precej omejene. Glavno razliko pa letos prinašajo zmanjšane vrednosti podtlaka, ki je posledica krajšega dna dirkalnika. Pričakuje se za približno 5 odstotkov manjši podtlak, kot so ga imeli dirkalniki v letu 2020. Spremembe se obetajo tudi med dirkaškimi konci tednov. Dirkalniki bodo v 'parc ferméju' po tretjem prostem treningu, in ne po kvalifikacijah, kot je bilo to v navadi do zdaj, kar pomeni, da se moštva neposredno pred dirko ne bodo več mogla 'igrati' z različnimi nastavitvami. Prav tako bosta petkova prosta treninga zaradi številnih medijskih obveznosti, ki so jih za letošnjo sezono preložili s četrtka, skrajšana z 90 na 60 minut.
Plačna kapica nastavljena na 122,6 milijona evrov
Letos je bilo veliko pozornosti namenjeno tudi t. i. plačni kapici oziroma konceptu, ki je ustvarjen za omejevanje vsote denarja, ki ga lahko moštvo formule ena porabi v koledarskem letu. Mejo so postavili na 145 milijonov ameriških dolarjev (122,6 milijona evrov), ta pa se utegne v prihodnjih sezonah še spustiti. Zgornja meja plačne kapice je postavljena na sezono, dolgo 21 dirk. Če je dirk več, se plačna kapica poveča za približno milijon dolarjev na dirko – in obratno. V proračun sicer niso všteti tržni proračun, plače igralcev in vodilnih v moštvu. Plačna kapica je vezana predvsem na izdatke, povezane z razvojem in zmogljivostjo dirkalnika. V primeru kršenja omenjene kapice lahko FIA moštva kaznuje na različne načine: od odvzema točk v konstruktorskem seštevku in prepovedi nastopa na dirki do diskvalifikacije iz prvenstva.
Vettel v zelenem, Ricciardo v oranžnem
Številna moštva so po koncu lanske sezone prevetrila svoje dirkaške zasedbe. Edini, ki so svoja dirkača zadržali, so Mercedes (Hamilton, Valtteri Bottas), Alfa Romeo (Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi) in Williams (George Russell, Nicholas Latifi). Pri drugih moštvih je prišlo do sprememb. Pri Red Bullu je neprepričljivega Alexandra Albona zamenjal Sergio Perez, ki je v zaključku sezone dirkal izjemno in se v Bahrajnu tudi veselil zmage na dirki za VN Sahirja. McLaren je Carlosa Sainza, ki je odšel v Ferrari, zamenjal z Danielom Ricciardom, Lance Stroll je pri Astonu Martinu novega moštvenega kolega dobil v Sebastianu Vettlu. V formulo ena se je po krajši odsotnosti vrnil Fernando Alonso, ki bo ob Estabanu Oconu dirkal za Alpine, Daniila Kvjata je pri AlphaTauriju zamenjal mlad, a zelo hiter Japonec Juki Cunoda. Povsem pa so dirkaško zasedbo spremenili pri Haasu, tudi zaradi novih pokroviteljev, ki jih je uspelo pridobiti vodji moštva Güntherju Steinerju. Zanj bosta letos nastopala še dva novinca, Mick Schumacher in Nikita Mazepin.
Obujanje starih dirk, krstna dirka v Džedi
Kot rečeno, je letos na sporedu 23 dirk, od katerih je nova zgolj ena, in sicer predzadnja preizkušnja sezone, dirka za VN Savdske Arabije v Džedi. Dirkači se bodo pomerili na uličnem dirkališču, ki ga je zasnoval nemški arhitekt Hermann Tilke, progi pa so med drugim tudi nadeli vzdevek 'najhitrejše ulične steze na svetu'. Na njej naj bi dirkači dirkali s povprečno hitrostjo 250 km/h, gre tudi za drugo najdaljšo progo v formuli ena za dirkališčem v Spa-Francorchampsu. Hkrati se na koledar vrača dirka za VN Portugalske, ki je lani navdušila v Portimau, po dolgih letih bodo dirkalniki formule ena hrumeli tudi na Nizozemskem, kjer so kraljico motošporta v živo v Zandvoortu nazadnje spremljali davnega leta 1985. Dirko bi sicer morali izvesti že lani, a so jo zaradi pandemije odpovedali.
Podobno se je zgodilo z dirko za VN Vietnama, le da je letos niso uvrstili na koledar. Razlog so korupcijske obtožbe zoper predsednika Hanojskega ljudskega odbora Ngujena Duca Čunga, ključne osebe, odgovorne za organizacijo celotnega dirkaškega konca tedna v vietnamski prestolnici. Po letu dni premora se na koledar vračajo tudi številne dirke, ki so jih lani odpovedali: VN Azerbajdžana, VN Singapurja, VN Monaka, VN Avstralije, VN Kanade, VN Francije, VN Japonske, VN ZDA in VN Brazilije (oziroma VN Sao Paula).
MMC-jev pregled moštev pred začetkom nove sezone
Na MMC-ju smo pripravili krajši pregled moštev in njihovih testiranj na dirkališču v Sahirju pred začetkom uvodne dirke sezone. Vabljeni k branju!
Mercedes
Dirkača: Lewis Hamilton in Valtteri Bottas
Lanska uvrstitev: 1. mesto
Za Mercedesom je letos malce slabše obdobje testiranja v Bahrajnu. Ekipa iz Brackleyja je imela kar nekaj težav, zaradi katerih je na dirkališču v Sahirju odpeljala najmanj krogov med vsemi moštvi. Z dirkalnikom mercedes F1 W12 E Performance sta imela oba dirkača precej preglavic, še posebej Lewis Hamilton, ki se je presenetljivo kar nekajkrat zavrtel na progi. Pojavile so se težave s stabilnostjo, tudi z menjalnikom. Vseeno je po analizi mogoče videti, da je dirkalnik na daljše dirkanje še vedno najhitrejši v karavani, ob krajšem dirkanju oziroma vožnji na čas pa zaostaja za Red Bullom, ki si je nabral skrb vzbujajoče pol sekunde prednosti. Testiranja, razumljivo, niso najbolj bistvena. Tudi sicer moštva ne razkrijejo vseh kart, zato je skoraj nemogoče pričakovati, da bo sedemkratni zaporedni konstruktorski svetovni prvak v formuli ena letos klecnil. Resda je imel v Bahrajnu nekaj nepričakovanih težav, a v novo sezono vstopa še vedno kot velik favorit.
Red Bull
Dirkača: Max Verstappen in Sergio Perez
Lanska uvrstitev: 2. mesto
Pri Red Bullu, edinemu pravemu Mercedesovemu tekmecu v prejšnji sezoni, so s testiranjem v Bahrajnu lahko več kot zadovoljni. Dirkalnik red bull RB16 je bil tako rekoč vselej stabilen in zanesljiv, deloval je izjemno hitro, kar potrjuje tudi najhitrejši krog (1:28,960), ki ga je dosegel Max Verstappen. Lahko bi rekli, da avstrijsko moštvo pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza še nikoli ni imelo za seboj tako dobrih testiranj. Kot kaže, se je tudi novopečeni član ekipe, Sergio Perez, v dirkalniku dobro znašel in bo predstavljal pomemben prispevek k uspehu ekipe v letošnji sezoni. Vprašanje je, ali bosta dirkača dobro formo s testiranj prenesla v novo sezono, a dejstvo je, da bo Red Bull letos zagotovo največji tekmec Mercedesu. Cilji moštva ostajajo enaki: zmagovati. Možnosti imajo lepe, za morebitni naslov prvaka pa jim vseeno še malo manjka.
McLaren
Dirkača: Daniel Ricciardo in Lando Norris
Lanska uvrstitev: 3. mesto
Še ena ekipa, ki je navdušila na letošnjem testiranju. Po avanturah s Hondo in Renaultom bo letos kultno britansko moštvo prvič po letu 2014 znova dirkalo z Mercedesovim pogonskim sklopom. To je inženirjem in mehanikom iz Wokinga povzročilo veliko preglavic, saj so morali v obstoječo šasijo dirkalnika namestiti motor, ki je zgrajen drugače od Renaultovih, a kot kaže, jim je uspelo. Za nameček se mclaren MCL35M ponaša še z zelo inovativnim difuzorjem, ki mu prinaša dodatno stabilnost in zanesljivost. Ne gre pozabiti še izjemne dirkaške zasedbe, potem ko se je po koncu lanske sezone Landu Norrisu pridružil Daniel Ricciardo. Avstralec pri Renaultu, ki je upal na precej daljša sodelovanje, ni videl recepta za uspeh, zato se je podal v Woking, kjer upa, da bo lahko znova konkurenčen najboljšim v elitnem razredu motošporta. McLaren je v odličnem položaju, da letos osvoji tretje mesto v konstruktorskem seštevku in se medtem bori tudi za stopničke. Kot kaže, se je speči velikan dokončno pobral po katastrofalni avanturi s Hondo ...
Aston Martin
Dirkača: Sebastian Vettel in Lance Stroll
Lanska uvrstitev: 4. mesto
Novo staro moštvo v formuli ena. Lani v roza barvi Racing Pointa, letos v zeleni. Odlična lanska sezona je povečala apetite moštva. Vodja ekipe Otmar Szafnauer je odkrito dejal, da želi letos tretje mesto v konstruktorskem seštevku, vendar pa s testiranji v Bahrajnu vseeno ne more biti popolnoma zadovoljen. Dirkača – Lanceu Strollu se je letos iz Ferrarija pridružil štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel – sta imela kar nekaj težav, precej časa sta preživela v garažah, po kilometrini sta prehitela zgolj Mercedes. Aston Martin v Bahrajnu ni mogel pokazati vsega, velika uganka ostaja hitrost na krajši in daljši rok. Ekipa bo morala do začetka sezone odpraviti težave z zanesljivostjo dirkalnika, saj je na dobri poti, da se z McLarnom bojuje za tretje mesto v prvenstvu. Ji bo uspelo?
Alpine
Dirkača: Fernando Alonso in Esteban Ocon
Lanska uvrstitev: 5. mesto
Še eno na videz novo moštvo v formuli ena, gre pa pravzaprav za Renault. Alpine je lahko s testiranji v Bahrajnu zelo zadovoljen, še posebej s formo, ki jo je prikazal Fernando Alonso. Ta se je sicer že poslovil od kraljice motošporta, a se je po dirkanju v Združenih državah Amerike vrnil. Resda se je močno poškodoval s kolesom pred začetkom testiranj, a ga, kot kaže, to ni kaj dosti oviralo. Na progi je deloval samozavestno, bil je tudi zelo hiter. Vprašanje, kako hitra bosta dirkača Alpina letos, a za zdaj kaže, da moštvo z zanesljivostjo dirkalnika nima težav. V prejšnji sezoni je Renault trikrat osvojil stopničke, letos mora pod novim imenom ta dosežek vsaj izenačiti, če ne preseči. To se od nekdanjih konstruktorskih prvakov, ki jih namesto odpuščenega Cyrila Abiteboula vodi Laurent Rossi, tudi pričakuje.
Ferrari
Dirkača: Charles Leclerc in Carlos Sainz mlajši
Lanska uvrstitev: 6. mesto
Katastrofalna lanska sezona je tifose spravila v obup. Tako slabo se moštvo iz Maranella v formuli ena ni odrezalo vse od leta 1980, na koncu se je moralo zadovoljiti s sila skromnim 6. mestom v konstruktorskem seštevku. Nove blamaže si najstarejši kolektiv v kraljici motošporta enostavno ne sme privoščiti. To želi preprečiti z novim pogonskim sklopom, ki je med testiranji sicer deloval zelo dobro. Resda sta imela dirkača – Charles Leclerc in Carlos Sainz mlajši – v Sahirju nekaj težav tehnične narave, a novi dirkalnik ferrari SF21 vsekakor deluje bolje od lanskega. V prejšnji sezoni je moštvo pokopala končna hitrost v ravninah, letos po besedah vodje Mattie Binotta naj to ne bi bila več težava. Težko je pričakovati, da se bo 'poskočni konjiček' nepričakovano vmešal v boj za stopničke oziroma celo zmage, a Italijani so naredili pomemben korak v pravo smer. Kako uspešni bodo, pa bo pokazal čas. Dirkaška zasedba sicer omogoča izvrstne rezultate.
AlphaTauri
Dirkača: Pierre Gasly in Juki Cunoda
Lanska uvrstitev: 7. mesto
Skoraj nemogoče je ponoviti uspeh iz lanske sezone, ko je Pierre Gasly senzacionalno dobil dirko za VN Italije v Monzi, a tudi letos lahko pri AlphaTauriju merijo visoko. Za ekipo je relativno uspešno testno obdobje v Bahrajnu, dirkača sta skupaj odpeljala 422 krogov, imela sta le nekaj manjših težav z DRS-jem in zavornim sistemom. Veliko pozornosti je pritegnil tudi novinec Juki Cunoda, ki je zamenjal Rusa Daniila Kvjata. Japonec je med tridnevnim testiranjem postavil drugi najhitrejši čas, za najhitrejšim Verstappnom je zaostal za manj kot desetinko sekunde. Res pa je, da je med svojim najhitrejšim krogom večkrat uporabil sistem DRS oziroma zadnje gibljivo krilce. Pred ekipo so vsekakor svetli dnevi, Gasly se je po avanturi z Red Bullom odlično znašel in spet dosega želene rezultate, zdaj bo poskušal dokazati, da uspeh v Monzi ni bil zgolj naključje. Cunoda je še relativno neizkušen dirkač, z dirkanjem v enosedu ima le dve leti izkušenj, a na voljo ima dirkalnik, s katerim je mogoče poseči po visokih rezultatih.
Alfa Romeo
Dirkača: Kimi Räikkönen in Antonio Giovinazzi
Lanska uvrstitev: 8. mesto
Eno izmed redkih moštev v formuli ena, ki je svojo dirkaško zasedbo ohranilo nespremenjeno. Kimi Räikkönen in Antonio Giovinazzi bosta tudi letos dirkala za švicarski kolektiv, ki je svoje razvojne žetone pred letošnjo sezono porabil za spremembe sprednjega dela dirkalnika, predvsem nosu. Na voljo ima tudi izboljšan Ferrarijev pogonski sklop, s katerim je, vsaj na videz, ustvaril zelo uravnotežen dirkalnik. Tudi testiranje je bilo za moštvo kar uspešno, skupaj z AlphaTaurijem je odpeljalo največ krogov (422), od teh jih je samo Räikkönen odpeljal 229. Za nameček je ledeno hladni Finec, svetovni prvak iz davnega leta 2007, dosegel tudi četrti najhitrejši čas testiranj. Dirkača sta bila z razvojem dirkalnikom zadovoljna, oba upata, da bosta zadovoljna tudi po koncu sezone, v kateri je glavni cilj moštva uspešen (dobljen) boj s Haasom in Williamsom.
Haas
Dirkača: Mick Schumacher in Nikita Mazepin
Lanska uvrstitev: 9. mesto
Ena največjih ugank v formuli ena. Lanska sezona je bila za pozabo, moštvo se je za večletne usluge zahvalilo Kevinu Magnussenu in Romainu Grosjeanu ter v ekipo povabilo izjemna novinca Micka Schumacherja ter Nikito Mazepina. Dejanje, ki je vse prej kot vsakdanje v kraljici motošporta. Ameriška ekipa bo letos prav zaradi sina sedemkratnega svetovnega prvaka Michaela Schumacherja požela veliko pozornosti, že pred začetkom testiranj jo je s svojim vedenjem zunaj formule ena pritegnil Mazepin, kar je vsekakor škodilo Haasovemu ugledu. Nov dirkalnik haas VF-21 je bil med testiranjem v primerjavi s prejšnjimi sezonami bolj zanesljiv, res pa ja, da ga moštvo ni pretirano razvijalo, saj se je odločilo, da bo sredstva za razvoj preusmerilo na sezono 2022, ko bo formula ena z novimi pravili in predpisi doživela celovito prevetritev. Z novo, razburljivo dirkaško zasedbo in dirkalnikom, ki ga poganja izboljšan Ferrarijev motor, si ekipa ameriškega podjetnika Gena Haasa obeta boljši izkupiček od lanskega, ki je bil sila skromen. Namreč, na 17 dirkah so Američani osvojili pičle tri točke.
Williams
Dirkača: George Russell in Nicholas Latifi
Lanska uvrstitev: 10. mesto
Životarjenje nekdanjega velikana motošporta se nadaljuje. V zadnjih treh sezonah je Williams na 59 dirkah osvojil le 8 točk, lani celo prvič točkovno ničlo. Krivulja se vseeno dviguje navzgor, lani sta bila dirkača nekajkrat blizu prvih točk v karieri, a jima je vselej zmanjkalo nekaj krogov oziroma sreče. Letos bo to prva celotna sezona brez družine Williams, ki se je umaknila iz formule ena. Tudi letos utegne biti sezona frustrirajoča. Moštvo se je pri razvoju dirkalnika osredotočilo na ustvarjanje čim večjega podtlaka, zaradi česar bosta williamsa na določenih dirkah povsem nekonkurenčna, sem in tja pa se bosta morda celo spustila v boj za rep deseterice. Med testiranjem sta sicer odpeljala solidnih 373 krogov, a oba – George Russell in Nicholas Latifi – sta se pritoževala nad preobčutljivostjo dirkalnika na veter oziroma sunke le-tega. Glavni cilj letošnje sezone je dobiti boj s Haasom, to utegne ekipa iz Oxfordshira doseči z nadgradnjami dirkalnika, ki so načrtovane za uvod sezone. Čas bo povedal, ali bodo te obrodile sadove.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje