Lani se je dirka na izjemno priljubljenem dirkališču Dina in Enza Ferrarija vrnila na koledar kraljice motošporta po dolgih 14 letih. Progo dirkači naravnost obožujejo, tudi med navijači je izjemno priljubljena.
Imola je kultni status v preteklosti pridobila zaradi 'tifosov'. Dirkališče je pravzaprav Ferrarijev dom, zato so bile na dirkah za VN San Marina tribune vselej nabito polne privržencev 'poskočnega konjička' iz Maranella.
Dirkališče Enza in Dina Ferrarija je poskrbelo za številne nepozabne dirkaške boje, žal pa tudi za najbolj črn dirkaški konec tedna v zgodovini formule ena.
Dirkališče odprto leta 1953
Zgodovina dirkališča Enza in Dina Ferrarija sega v leto 1948, ko so progo tudi začeli graditi. Enzo Ferrari je bil takrat svetovalec, pet let pozneje je bilo dirkališče pripravljeno za motošportne preizkušnje. Leta 1970 je na seji mestnega sveta župan Imole želel počastiti Ferrari in njegovo vlogo v motošportu, zato je dirkališče poimenoval po Enzovem sinu Dinu Ferrariju, ki je leta 1956 umrl pri komaj 24 letih. Ko je leta 1988 umrl še Enzo, so v naziv dirkališča dodali še njegovo ime. Skozi leta so progo večkrat preuredili, nazadnje po črnem koncu tedna leta 1994, ko se je za vedno poslovila stara oblika zloglasnega zavoja Tamburello. Zadnja večja sprememba na progi se je zgodila pred štartno-ciljno ravnino, kjer ni več šikane.
Piquet dobil prvo dirko v Imoli
Prvič se je karavana formule ena v Imoli ustavila leta 1980. Tedaj so preurejali dirkališče v Monzi, zato so dirko za VN Italije izjemoma izpeljali v pokrajini Emiliji - Romanji. Proga je bila tedaj dolga točno pet kilometrov, po 60 krogih se je zmage veselil Brazilec Nelson Piquet (Brabham), na odru za zmagovalce pa sta se mu pridružila še williamsa, Avstralec Alan Jones in Argentinec Carlos Reutemann. Piquet je s tretjo zmago v sezoni v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo za pičlo točko na prvem mestu prehitel Jonesa. Do konca sezone sta bili še dve dirki, obe je dobil Jones in zanesljivo osvojil svoj edini naslov svetovnega prvaka v kraljici motošporta.
Od leta 1981 dirka za VN San Marina
Ker so bili dirkači (in navijači) nad dirko za VN Italije leta 1980 navdušeni, se je Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) odločila, da bo Imolo uvrstila na koledar formule ena tudi v prihodnji sezoni. Nastala je dirka za VN San Marina, ki je potekala od leta 1981 do 2006. Dirka, ki so jo številni ljubitelji motošporta vsako leto nestrpno čakali, saj je po navadi prinašala ogromno zanimivih dvobojev na stezi in zgodb, še posebej veliko veselja je prinesla privržencem Ferrarija, ki so se zmage moštva iz Maranella veselili osemkrat (kar sedemkrat je na najvišji stopnički stal Michael Schumacher).
Hamilton le dočakal dirko (in zmago) v Imoli
Lansko preizkušnjo v Imoli, prvo dirko za VN Emilije - Romanje, je dobil Lewis Hamilton, čeprav mu v prvem delu dirke ni kazalo najbolje. Že na štartu je z drugega padel na tretje mesto, a se mu je po polovici dirke široko nasmehnila sreča. Izkoristil je zelo kratko obdobje virtualnega varnostnega avtomobila, opravil postanek in si zagotovil več sekund prednosti pred Valtterijem Bottasom, ki jo je zadržal do konca, in se razveselil svoje 93. zmage v karieri. Pri Mercedesu pa so imeli še en razlog za veselje: dvojna zmaga je moštvu iz Brackleyja tudi teoretično zagotovila naslov konstruktorskega svetovnega prvaka – sedmega zapored –, s čimer so postavili svojevrstni rekord. Ob dvojni zmagi Mercedesa je tretje mesto na dirki zasedel Daniel Ricciardo z renaultom.
Dirka v nedeljo ob 15.00
Dogajanje v Imoli se bo začelo s prvim prostim treningom v petek ob 11. uri, ob 14.30 je na sporedu še drugi prosti trening. Tretji prosti trening je v soboto ob 11. uri, ob 14. uri se bodo začele kvalifikacije. Dirka za VN Emilije - Romanje se bo začela v nedeljo ob 15.00.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje